مدرسه شبانه روزی قرآنی ملایر تاسیس شد
کد خبر: 3620983
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲

مدرسه شبانه روزی قرآنی ملایر تاسیس شد

گروه فعالیت های قرآنی: مسئول طرح تربیت حافظان قرآن کریم استان همدان گفت: در مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن کریم ملایر افراد علاقمند از سنین 13 تا 23 سال به طور شبانه‌روزی برای حفظ کامل قرآن یک سال فعالیت خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)  از همدان، قاسم جهان‌آراء چهارشنبه 28 تیر در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه این مدرسه وظیفه تربیت حفاظ را طی یک سال برعهده دارد، بیان کرد: در بحث تربیت مربی قرآن نیز حافظان بالای 5 جزء قرآن کریم درسطح شهرستان ملایر می‌توانند در دوره‌های تربیت مربی که به صورت هفتگی برگزار می‌شود، در مرکز استان همدان حضور پیدا کنند.

جهان‌آراء خاطرنشان کرد: در این رابطه تفاهم‌نامه‌ای بین مؤسسه بیت‌الاحزان شیراز و اوقاف منعقد شده و در استان همدان، ملایر به عنوان شهرستانی که قطب قرآنی به شمار می‌رود و دارای موقوفات فراوانی در این زمینه است، با چشم‌انداز یک ساله به عنوان مجری این طرح معرفی شده است.

مسئول طرح تربیت حافظان قرآن کریم استان همدان با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در راستای ساختارسازی جامعه برای رونق حفظ قرآن کریم گفت: 5 سال قبل مقام عظمای ولایت تأکید کردند، در نظام مقدس جمهوری اسلامی زیبنده است 10 میلیون نفر حافظ و قاری قرآن داشته باشیم.

وی عنوان کرد: از آن زمان تاکنون ارگان‌های متولی این امر درسطح کشور در بحث تربیت حافظان قرآن وارد عمل شدند که در کنار آنها اوقاف نیز تربیت یک میلیون نفر حافظ و قاری قرآن را متقبل شد.

وی به بُرش استانی و سهمیه‌بندی انجام شده در این رابطه اشاره کرد و گفت: سهمیه آموزش و تربیت 217 هزار نفر حافظ قرآن به استان همدان واگذار شده و در این رابطه سهم شهرستان ملایر به عنوان قطب قرآنی استان، 45 هزار نفر است.

جهان‌آراء به عقد قرارداد با 7 مربی خانم به منظور تربیت حفاظ قرآنی و برگزاری کلاس‌های آموزشی در 10 بقعه متبرکه شهرستان اشاره کرد و افزود: طرح تربیت مربی قرآن نیز در دست اقدام است.

وی با اشاره به اینکه به واسطه فعالیت‌های خوب و گسترده قرآنی شهرستان ملایر، ثبت‌نام 70 نفر از داوطلبان مربیگری قرآن در ملایر انجام می‌شود، ادامه داد: این افراد با حضور اساتید مجرب در دانشکده علوم قرآنی ملایر دوره آموزشی را سپری می‌کنند و پس از آموزش، در کلاس‌های تربیت حافظان قرآن از وجود آنها استفاده می‌کنیم و با آنها قرارداد بسته می‌شود.

 

captcha