تعويض چادرهای كهنه با چادرهای نو در امامزاده محمد(ص)
کد خبر: 3617895
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲

تعويض چادرهای كهنه با چادرهای نو در امامزاده محمد(ص)

گروه فرهنگی: طرح تعويض چادرهای كهنه با نو در نمايشگاه حجاب و عفاف آستان مقدس امامزاده محمد(ص) اجرا می‌شود.

علی اکبر میرزایی، مدیر امامزاده محمد(ع) کرج در گفت وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اظهارکرد: حجاب می‌تواند به زن این امکان را بدهد که به عنوان یک انسان فعال با سایر نظامهای اجتماعی همچون فرهنگ، سیاست، اقتصاد و ... رابطه‌ای حسنه برقرار کند، زیرا حجاب تمامی خصوصیات یک نظام فرهنگی را دارا بوده و فرد را برای ارتباط این نظام با نظامهای دیگر آماده می‌سازد.
اين مسئول افزود: به مناسبت هفته عفاف و حجاب  نمايشگاهی شامل محصولات فرهنگی در غرفه‌های متعدد در آستان مقدس امامزاده محمد(ع) برپا شده است.
این مسئول تاکید کرد: غرفه مشاوره برادران و خواهران با حضور مبلغين، غرفه كودك ،غرفه چند رسانه‌ای،غرفه مشاوره وقف در نمايشگاه حجاب و عفاف داير است.
وی با اشاره به توزيع محصولات فرهنگی در خصوص حجاب و عفاف، گفت: ضروری است تمام ابزارهای فرهنگ‌ساز از قبیل کتاب، مطبوعات، صدا و سیما در مسیر ترویج ارزش‌های اسلامی که یکی از بارزترین آن‌ها حجاب و عفاف است هدایت شوند.
اين مسئول بيان كرد: فرهنگ پوشش از جمله فرهنگ‌هایی است که در تمام جوامع از گذشته‌های دور تاکنون بنا به اعتقادات دینی و آداب و رسوم اجتماعی به اشکال مختلف وجود داشته و در فرهنگ اسلامی مسئله حجاب که از نشانه‌های عفت و حیا و از مهم‌ترین موضوعات مربوط به مسلمانان خصوصا زنان است.
میرزایی  يادآور شد: یکی از ابعاد رسیدن به کمال و رشد شخصیتی و اعتلای فرهنگی و اندیشه زن، در آيات قرآن و روايات مختلف، توجه به حجاب بیان شده است.
 مدیریت امامزاده محمد(ع) تاكيد كرد: در اسلام همان قدر که بر نحوه پوشش ظاهری تاکید شده، بر عفاف و حجاب در رفتار افراد اعم از نحوه راه رفتن، نگاه کردن به نامحرم و صحبت کردن  نیز تاکید شده است.
میرزایی  خاطرنشان كرد: بنابراین، در جامعه امروز، زن مسلمان نیز با رعایت حجاب اسلامی، می‌‏تواند در تمام صحنه‏های اجتماعی حاضر شود.

captcha