ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در گرو همکاری مردم و دستگاه‌های اجرایی
کد خبر: 3617662
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳

ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در گرو همکاری مردم و دستگاه‌های اجرایی

گروه فرهنگی: فرمانده انتظامی استان البرز با بیان اینکه اقدامات پلیسی آخرین گام در بخش حجاب و عفاف است، گفت: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب به همکاری مردم و دستگاه‌های اجرایی نیازمند است.

سردار بخشعلی کامرانی صالح، فرمانده انتظامی البرز، 20تیرماه درحاشیه نمایشگاه عفاف و حجاب درگفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اظهارکرد: برگزاری این نمایشگاه برای آشنایی و یادآوری نسل جوان جامعه است که با الگوهای اسلامی بیشتر آشنا شوند .
وی اضافه کرد: نیروی انتظامی نیز علاوه بر حفظ امنیت جامعه، رسالت خطیری در فرهنگ‌سازی اجتماعی به ویژه در زمینه عفاف و حجاب دارد.
این مسئول بیان کرد: اقدامات پلیسی به عنوان آخرین اقدامات در بخش عفاف و حجاب محسوب می‌شود اما چون هجمه فرهنگی در این بخش زیاد است گسترش فعالیت پلیس جامعه محور در ابعاد مختلف از اهمیت ویژه‌ای برخورداراست .
کامرانی صالح خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ عفاف وحجاب درجامعه، پیشگیری و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و آشنایی کودکان با مقوله عفاف ازمقوله‌های مهم اهداف برگزاری این نمایشگاه است.
فرمانده انتظامی البرز گفت: پلیس در حوزه عفاف و حجاب در قالب‌های مختلف ورود کرده و ترویج این فرهنگ را به طور جدی درسرلوحه کار خود قرارداده است .
وی بیان کرد: درحوزه فرهنگی با توجه به اینکه کانال های ماهواره‌ای واینترنتی و سایت‌های مختلف ارزش‌ها و باورهای دینی ما را نشانه گرفته‌اند در این حوزه، گام‌های موثری دربخش آموزش‌های همگانی برداشته شده است.
کامرانی صالح گفت: ترویج صحیح فرهنگ عفاف و حجاب و اثربخشی بیشتر اقدامات پلیس در این زمینه مستلزم همگرایی و هماهنگی همه نهادها و دستگاه‌ها و آحاد مردم است.
وی افزود: همه نهادها و سازمان‌ها به ویژه خانواده‌ها که دراین حوزه نقش دارند می‌توانند گام‌های موثری را درموضوعات فرهنگی بردارند.
این مسئول گفت: یکی ازموضوعات مهم نقش خانواده‌ها است که باید توجه لازم را برنحوه پوشش فرزندان خود داشته باشند.
فرمانده انتظامی استان البرز یادآورشد: این نمایشگاه دارای بخش‌های مختلف عفاف و حجاب، آشنایی با آسیب‌های اجتماعی و مواد مخدر، مشاوره و روانشناسی، ستاد اقامه نماز، گریم کودکان و رادیو نمایشگاه است .

captcha