مفاهیم‌محور شدن «مدهامتان دوازدهم»
کد خبر: 3615663
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱
میرزایی‌نسب بیان کرد:

مفاهیم‌محور شدن «مدهامتان دوازدهم»

گروه مسابقات: دبیر جشنواره قرآنی مدهامتان با اشاره به اعلام فراخوان این جشنواره از اوایل هفته آینده، گفت: در این دوره از جشنواره تغییراتی در آئین‌نامه صورت گرفته است که این تغییرات به دنبال مفاهیم‌محور کردن آن است.

مفاهیم‌محور شدن «مدهامتان دوازدهم»/ آغاز فرایند جشنواره

مجتبی میرزایی‌نسب، دبیر جشنواره قرآنی مدهامتان،‌ در گفت‌‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در مورد وضعیت دوازدهمین دوره این جشنواره که امسال برگزار خواهد شد، گفت: فعالیت‌های این دوره از جشنواره پس از یک دوره جلسات کارشناسی و برآورد و بررسی در آئین‌نامه سال قبل، به مراحل نهایی رسیده است.

دبیر جشنواره قرآنی مدهامتان همچنین اظهار کرد: بعد از نهایی شدن آئین‌نامه به فضل الهی تا یک هفته آینده فراخوان این دوره از جشنواره آغاز خواهد شد تا بتوانیم در زمان مقرر و در نظر گرفته شده، جشنواره را برگزار کنیم و شاهد فرایند ثبت‌ نام و ... باشیم.

وی در ادامه به برخی تغییرات در آئین‌نامه دوازدهمین دوره این جشنواره اشاره کرد و افزود: در آئین‌نامه امسال شاهد تغییراتی خواهیم بود تا به وسیله این تغییرات فضای بهتر و جدیدتری رقم بخورد. این تغییرات در راستای دغدغه‌هایی که شرکت‌کنندگان در سال‌های قبل داشته‌اند بوده و خروجی همین موضوع نیز رفع دغدغه‌ها خواهد بود. ضمن اینکه ما نیز با استفاده از این تغییرات فضایی را خواهیم داشت که تأثیرگذاری بیشتری به دست خواهد آمد. 

دبیر جشنواره قرآنی مدهامتان در ادامه این بخش از صحبت‌های خود تصریح کرد: یکی از رویکردهای اصلی جشنواره که در رأس برنامه‌ها قرار گرفته است توجه به بحث مفاهیم قرآن کریم است، ‌بر همین اساس ما در دوره دوازدهم بنا را بر این گذاشته‌ایم تا فضایی را مهیا کنیم تا تمامی شرکت‌کنندگانی که در رشته‌های مختلف حضور می‌یابند در بخش مفاهیم که به صورت آزمون طراحی شده است، حضور یابند.

میرزایی‌نسب با تأکید بر اینکه این آزمون و نمرات حاصل از آن در مراحل مختلف جشنواره تأثیر داده خواهد شد، گفت: نمراتی که از این آزمون به دست می‌آید در مرحله استانی و کشوری اثرگذار خواهد بود. 

وی در تکمیل این بخش از صحبت‌های خود به برگزاری آزمون مفاهیم در سال‌های قبل تنها در رشته مفاهیم اشاره کرد و گفت: آزمونی که امسال در تمامی رشته‌ها در دوره دوازدهم برگزار می‌شود مختصرتر و موجزتر از جزوه رشته مفاهیم است و موضوعات و آیات و روایاتی که به‌عنوان محور در نظر گرفته شده است نیز همان است. در این بخش آیاتی در نظر گرفته شده است که با مفاهیم آیات و روایات قرآن کریم با موضوع نماز و امر به معروف و نهی از منکر باشد. این رویکرد مهم‌ترین تغییرات ما در جشنواره دوازدهم نسبت به جشنواره قبلی است.

captcha