بیداری اسلامی نتیجه ترسیم جایگاه‌‌های واقعی روز قدس است
کد خبر: 3611662
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۶

بیداری اسلامی نتیجه ترسیم جایگاه‌‌های واقعی روز قدس است

گروه سیاست و اقتصاد: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: وقوع بیداری اسلامی در منطقه جزو اولین آثار و چشم‌اندازهای حرکت بی‌مانند و راهبردهای امام خمینی(ره) در ترسیم جایگاه‌های واقعی قدس و نمادسازی از آن به عنوان روز قدس بوده است که اجازه نداد مسئله قدس در فلسطین محدود شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، جلسه مطبوعاتی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در رابطه با کیفیت برگزاری مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس سال جاری امروز سه‌شنبه، 30 خردادماه در دفتر این مرکز برگزار شد.
حجت‌الاسلام محمد سلطانی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی درخصوص بیت‌المقدس، قبله اول مسلمانان بیان کرد: فلسطین سرزمینی است که اولین قبله مسلمانان و سومین حرم شریف، بعد از مکه و مدینه در آن قرار دارد و به فرموده امام علی(ع) یکی از چهار قصر بهشتی در دنیا است.
وی ادامه داد: مسجد‌الاقصی از جهت دیگری هم برای مسلمانان حائز اهمیت است و آن قداست و معراج پیامبر اکرم(ص) است که از مسجدالحرام به قصد مسجدالاقصی و از آنجا به آسمان‌ها صورت پذیرفت.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب اسلامی موجب اسقاط نظام‌های ظالم و طاغوتی و نفی آنان شد، عنوان کرد: نابودی رژیم صهیونیستی، آزادی قدس، دفاع از نهضت‌های آزادی‌‌بخش در جهان و جنبش‌های اصیل در بلاد اسلامی از اهداف این انقلاب بود و امروز شاهد اثربخشی و تأثیرگذاری آن در سراسر دنیا هستیم که در این میان روز قدس به عنوان نمادی از این امر مهم شمرده می‌شود.
وی با بیان اینکه وقوع انقلاب در کشورهای منطقه از شمال آفریقا تا بحرین، نشان از آن دارد که جهان اسلام روز قدس و پیام آن را جدی گرفته است، ابراز کرد: وقوع بیداری اسلامی در منطقه جزو اولین آثار و چشم‌اندازهای حرکت بی‌مانند و راهبردهای امام خمینی(ره) در ترسیم جایگاه‌های واقعی قدس و نمادسازی از آن به عنوان روز قدس بوده است که اجازه نداد مسئله قدس در فلسطین محدود شود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه روز قدس یک روز جهانی است، اضافه کرد: این روز، روزی نیست که تنها به قدس اختصاص داشته باشد، روز قدس، روز مقابله با مستضعفان و مستکبران است؛ روز مقابله با ملت‌هایی است که زیر فشار ظلم آمریکا و غیرآمریکا بودند در مقابل ابرقدرت‌هاست.
حجت‌الاسلام سلطانی به اهداف برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس نیز اشاره و عنوان کرد: از جمله اهداف برگزاری راهپیمایی روز قدس حمایت از مردم آواره و مظلوم، جلوگیری از به فراموشی سپردن مسئله فلسطین، محکوم کردن جنایات رژیم غاصب و صهیونیسم و استکبار جهانی است.
وی همچنین در رابطه با دیگر اهداف این راهپیمایی افزود: اتحاد دول اسلامی در قبال مسئله بیت‌المقدس و مسجدالاقصی قبله اول مسلمانان، تأکید بر قطع رابطه برخی از مرتجعان منطقه با رژیم غاصب صهیونیستی، محکوم نمودن جنایات گروه تکفیری داعش در کشورهای عراق، سوریه، یمن و دیگر ممالک اسلامی و نکوداشت شهدای فلسطین از دیگر اهداف راهپیمایی این روز بزرگ به شمار می‌رود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: تحلیل و بررسی اندیشه و شخصیت حضرت امام خمینی(ره) در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس، تجدید بیعت با حضرت امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب اسلامی، تجدید پیمان با منویات مقام معظم رهبری و نمایش اقتدار ملی، وحدت و همبستگی امت اسلام با آرمان‌های امام راحل و ولایت فقیه از جمله رویکردهایی است که در این راهپیمایی دنبال می‌شود.
وی در خصوص زمان برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس، بیان کرد: شروع زمان راهپیمایی روز جهانی قدس جمعه 2 تیرماه ساعت 10 صبح از میدان 15 خرداد با تلاوت کلام الله مجید، نواختن سرود جمهوری ایران، اجرای سرود قدس و امام زمان(عج) توسط گروه تواشیح و همخوانی ولی عصر(عج) است.
حجت‌الاسلام سلطانی در رابطه با نحوه استقرار مردم به منظور شرکت در راهپیمایی روز قدس بیان کرد: نحوه استقرار در این روز به گونه‌ای است که بانوان و آقایان با رعایت طرح تفکیک در میدان 15 خرداد و خیابان‌های خرمشهر، بولوار جمهوری اسلامی و پایانه مسافربری خواهد بود که حرکت بانوان از سمت چپ و آقایان از سمت راست خیابان امام رضا(ع) به طرف بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) خواهد بود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در ادامه ابراز کرد: ورودی بانوان از باب‌الجواد(ع) حرم رضوی و ورودی آقایان از باب‌الرضا(ع) به سمت صحن جامع رضوی و در نهایت به رواق‌های حرم مطهر رضوی به تفکیک آقایان در رواق‌های امام خمینی(ره)، دارالرحمه، دارالزهد، دارالذکر، دارالعباده، شیخ بهایی، دارالسیاده، دارالسرور و صحن‌های بعثت، آزادی، هدایت و شبستان‌های گرم و علوی و باب‌السلام منتهی می‌شود.
وی همچنین در رابطه با مسیر ورودی بانوان تشریح کرد: بانوان در رواق‌های دارالولایه، دارالحجه، شیخ طوسی، شیخ حرعاملی، دارالحکمه، دارالضیافه، دارالسعاده، حضرت معصومه(س) و صحن‌های انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی، راهرو دارالهدایه و دارالقرآن مستقر خواهند شد.
حجت‌الاسلام سلطانی در خصوص دیگر برنامه‌ها در راهپیمایی روز قدس اظهار کرد: سخنران پایانی مراسم سعید جلیلی، نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی خواهد بود و اقامه نماز جمعه به امامت حضرت آیت‌الله علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه مشهد مقدس و قرائت قطع‌نامه راهپیمایی در بین‌الصلاتین پایان‌بخش این مراسم خواهد بود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از سازماندهی اتوبوس‌ها جهت سهولت رفت و آمد به راهپیمایی به صورت رایگان در دو نوبت صبح و عصر(پایان نماز جمعه) خبر داد و تصریح کرد: سپاه امام رضا(ع) و لشکر 77 پیروز ثامن‌الائمه(ع) نسبت به استقرار گروه رزم‌نواز جهت نواختن سرود جمهوری اسلامی ایران و اجرای سرودهای حماسی اقدام خواهند کرد و همچنین شهرداری نسبت به فضاسازی شهری در مسیر راهپیمایی اقدام می‌کنند.
وی ادامه داد: همچنین یک غرفه نمایشگاهی با موضوع تروریسم بین‌‌المللی شامل مجموعه‌ای از ویژه نامه‌های مکتوب و الکترونیکی و ... با همکاری بنیاد هابیلیان برپا خواهد شد و به دلیل گرمی هوا استقرار دو دستگاه جت فن و تانکر آب در مسیر راهپیمایی جهت آبپاشی و تعبیه هوا توسط شهرداری مشهد انجام می‌شود.
حجت‌الاسلام سلطانی در خصوص دیگر برنامه‌های روز جهانی قدس عنوان کرد: استقرار ایستگاه نقاشی کودکان جهت به تصویر کشیدن جنایات آمریکا، اسرائیل و مظلومیت مردم آواره و بی‌دفاع فلسطین از دیگر برنامه‌های این روز است همچنین مسابقه بزرگ عکاسی روز جهانی قدس با مشارکت دفتر نمایندگی جمعیت دفاع از ملت فلسطین در استان، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و دانشگاه پیام نور برگزار خواهد شد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در رابطه با این مسابقه عکاسی گفت: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را از 2 الی 9 تیر ماه به آدرس بولوار وکیل آباد، نبش شهید قانع 20 طبقه سوم ساختمان دانشگاه پیام‌نور‌، دفتر فلسطین و همچنین آدرس تلگرام @alghodsolana_mashhad ارسال کنند.
وی در پایان از برگزاری مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در ساعت 10 صبح از میدان 15 خرداد به طرف حرم مطهر رضوی خبر داد و افزود: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از کلیه امت حزب الله و همیشه در صحنه استان دعوت می‌کند در راهپیمایی روز جهانی قدس که در روز جمعه 2 تیر ماه در کلیه شهرستان‌ها و بخش‌های استان برگزار می‌شود، شرکت کنند.
captcha