تربیت صحیح کودکان با استفاده از فرهنگ بالنده قرآن شکل می‌گیرد
کد خبر: 3610613
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۵

تربیت صحیح کودکان با استفاده از فرهنگ بالنده قرآن شکل می‌گیرد

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خمین گفت: والدین باید دغدغه پرورش صحیح فرزندان خود را داشته باشند و این پرورش در فرهنگی بالنده که همان قرآن است شکل می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام سیدمهدی حسینی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمین، در محفل انس با قرآن که شامگاه شنبه 27 خردادماه در امامزاده ابوطالب(ع) خمین برگزار شد، گفت: توجه کافی از سوی خانواده‌ها و حضور کودکان در مراسم معنوی مانند احیای لیالی قدر باعث می‌شود آنها مقتدرانه اهل بیتی بمانند.
وی با تاکید بر اینکه ترغیب کودکان به سمت قرآن کریم و فراگیری این کتاب آسمانی، باید اولویت خانواده‌ها باشد افزود: حضور کودکان در سنین پایین در محافل قرآنی باعث می‌شود که در آینده آنها بیشتر با قرآن آشنا باشند و همواره از آن بهره ببرند. 
حجت‌الاسلام حسینی ادامه داد: والدین باید دغدغه پرورش صحیح فرزندان خود را داشته باشند و این پرورش در فرهنگی بالنده که همان قرآن است شکل می‌گیرد. 
وی شب‌های قدر را فرصتی مناسب برای بهره‌گیری از فیوضات و افزایش معنویت در کودکان دانست و اظهار کرد: این شب‌ها فرصت بی‌بدیلی است تا فطرت پاک کودکان را در مقابل هجمه‌ها و تازیانه‌های دشمنان آماده کنیم. هدف از برگزاری محافل قرآنی ترویج فرهنگ قرآنی در راستای اشاعه سبک زندگی اسلامی و انس بیشتر با قرآن است.
رئیس اداره اوقاف و امورخیریه خمین تصریح کرد: اگر بخواهیم موفق باشیم باید قرآن را به متن زندگی خود بیاوریم و از آن در همه لحظات بهره بگیریم، چراکه قرآن برای هر کاری برنامه دارد و انسان را به سوی کامیابی هدایت می‌کند.
حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به ایثار و شجاعت مدافعان حرم خاطرنشان کرد: امنیت و آرامش امروز ما برای برگزاری محافل قرآنی مدیون جانفشانی‌های مدافعان حرم است.
captcha