كبوتر خونین بال مدافع حریم آل‌الله در شیراز آرام گرفت
کد خبر: 3610052
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶

كبوتر خونین بال مدافع حریم آل‌الله در شیراز آرام گرفت

گروه اجتماعی: همزمان با سالروز شهادت مولای متقیان امیرالمؤمنین علی(ع)، پیكر مطهر شهید رضا كریمی، از شهدای مدافع حرم امروز در شیراز تشییع و به خاك سپرده شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت مولای متقیان امیرالمؤمنین علی(ع)، مراسم تشییع و خاكسپاری پیكر مطهر شهید مدافع حریم آل‌الله، شهید رضا كریمی از شهدای لشكر فاطمیون امروز، 25 خردادماه در شیراز برگزار شد.

در این راستا محفل انس با قرآن سپاه فجر فارس با حضور پیكر مطهر این شهید بزرگوار در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد و در ادامه پیكر مطهر شهید كریمی بر روی دستان مردم خداجو و متدین شیراز تشییع شد.

پیكر مطهر شهید كریمی با همراهی جمعی از یاران و همرزمانش در گلزار شهدای شیراز و در جوار پیكر سایر شهدای مدافع حرم لشكر فاطمیون به خاك سپرده شد.

حجت‌الاسلام محمد حاجی‌زاده، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر فارس در حاشیه این مراسم با بیان اینکه شب‌های قدر بهترین فرصت برای توبه و بازگشت به درگاه الهی است، گفت: ماه مبارک رمضان به‌خصوص شب‌های قدر فرصتی برای ارتقای معنویت در انسان، توبه از گناهان گذشته و یاری جُستن از خداوند برای زندگی آینده است.
وی افزود: محافل اُنس با قرآن یک حرکت جمعی موثر در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه است که هم در بُعد شخصی و هم در بُعد اجتماعیِ افراد شرکت کننده تاثیرات مثبت شگرفی دارد.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر با اشاره به اینکه دومین محفل قرآنی سپاه فجر فارس همزمان با ماه مبارک رمضان در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) برگزار شده است، گفت: اُنس با قرآن و تدبر در آیات این کتاب الهی همراه با بهره‌گیری از معارف اهل بیت(ع) لازمه دستیابی انسان به سعادت حقیقی هستند.
وی با تأکید بر اینکه امنیت و آرامش کشور مرهون ایثار و از جان گذشتگی شهدای مدافع حرم است، گفت: جهاد و شهادت در راه خدا یکی از موضوعاتی است که در قرآن مورد توجه قرار گرفته و مصداق آن شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم اهل بیت(ع) هستند.
حاجی‌زاده افزود: توطئه‌آفرینی استکبار جهانی و گروه‌های تکفیری مانند داعش با هدف مخدوش کردن چهره اسلام و ضربه زدن به انقلاب اسلامی بوده که با حضور مدافعان حرم در جبهه مقابله با گروه‌های تکفیری ناکام مانده است.
وی با بیان اینکه مقابله با گروه‌های تروریستی تکفیری محدود به ملیت‌ها، مرزها و جغرافیا نیست، گفت: شهدایی نظیر شهید رضا کریمی از لشکر فاطمیون که جوانی اهل کشور افغانستان است با لبیک به پیام انقلاب اسلامی و براساس حقیقت وحدت‌آفرین قرآن در جبهه مقابله با کفر حضور یافته‌اند و جان خود را در راه دفاع از حرم حضرت زینب(س) فدا کرده‌اند.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر اظهار کرد: بدون شک شهدای مدافع حرم نمونه و مصداق انسان کامل هستند که حقیقت آیات قرآن را درک کرده و با ایثار جان خود نه تنها به رستگاری دنیا و آخرت دست یافته‌اند بلکه امنیت، آرامش و آسایش را برای امت اسلام به‌خصوص ملت ایران به ارمغان آورده‌اند.

captcha