مشاركت 500 هزار نفری دانش‌آموزان فارس در مسابقات قرآن سال تحصیلی جاری
کد خبر: 3608732
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳

مشاركت 500 هزار نفری دانش‌آموزان فارس در مسابقات قرآن سال تحصیلی جاری

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش، جمعیت دانش‌آموزان شركت‌كننده در سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن سال تحصیلی جاری را 496 هزار و 979 نفر با حساب تكرار نفرات در برخی از رشته‌ها اعلام كرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، حسینعلی معزی، رئیس اداره قرآن،‌ عترت و نماز آموزش و پرورش فارس امروز، 21 خردادماه در جلسه شورای قرآن، عترت و نماز این اداره‌كل گفت: در سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن سال تحصیلی جاری 496 هزار و 979 شرکت‌کننده در سطح آموزشگاه، 65 هزار و 483 نفر در مرحله شهرستان و یک هزار و 816 نفر نیز در مرحله استان حضور داشتند.

وی ادامه داد: از این تعداد 74 دانش‌آموز و 8 فرهنگی به عنوان منتخب استانی در تابستان امسال در مرحله کشوری حضور خواهند داشت.

معزی با بیان اینکه در مسابقات قرآن امسال به‌صورت آزمایشی مرحله مقدماتی استان حذف و دانش‌آموزان به صورت مستقیماز مرحله شهرستان وارد مرحله استانی شدند، افزود: مرحله استانی این مسابقات در دو بخش دختران و پسران طی روزهای ۳۰ و ۳۱ فروردین‌ماه امسال و به میزبانی اداره آموزش و پرورش ناحیه 3 شیراز برگزار شد.

وی افزود: مسابقات قرآن دانش‌آموزان دختر فارس ۳۰ فروردین‌ماه با حضور ۹۰۰ دانش‌آموز و مسابقات دانش‌آموزان پسر نیز ۳۱ فروردین‌ماه با حضور قریب یك هزار دانش آموز پسر از سراسر فارس برگزار شد.

معزی با اشاره به برگزاری دومین دوره مسابقات قرآن فرهنگیان استان فارس گفت: در این مسابقات 200 همکار فرهنگی شامل 110 همکار فرهنگی زن و 90 همکار فرهنگی مرد به میزبانی اداره آموزش و پرورش ناحیه 3 شیراز شركت كردند.

رئیس اداره قرآن،‌ عترت و نماز آموزش و پرورش فارس با بیان اینكه مرحله كشوری این مسابقات تیر و مرداد امسال در اردبیل و مشهد برگزار می‌شود، به اجرای طرح همخوانی قرآن اشاره و اضافه كرد: این طرح جایگزین مناسبی برای تواشیح محسوب می‌شود که با توجه به مزایای ویژه آن برای دانش‌آموزان، باید آن را گسترش داد.

معزی همچنین با اشاره به اجرای طرح قرائت تقلیدی قرآن در سطح مدارس فارس و تأکید بر لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی برای مربیان این رشته، اجرایی شدن طرح مصباح‌الهدی را یادآوری و اضافه كرد: این طرح نیز در قالب فعالیت‌های فرهنگی، هنری و علمی و با هدف شناساندن ائمه معصومین(ع) به دانش‌آموزان انجام می‌شود كه در رابطه با آن تاكنون 14 عنوان كتاب در سراسر فارس توزیع شده است.

رئیس اداره قرآن،‌ عترت و نماز آموزش و پرورش فارس اجرای طرح تعالی درس قرآن در دوره ابتدایی، تولید نرم‌افزارهای قرآنی ویژه تلفن همراه و برگزاری جشن عبادت دانش‌آموزان پسر عشایر كشور، توزیع 60 عنوان كتاب در مدارس، توزیع 10 هزار مترمربع فرش سجاده‌ای و ... از دیگر اقدامات اجرا شده عنوان كرد.

captcha