سالی كه با عطر لاله‌های خوشبوی سرزمین ایثار آغاز شد/ شرحی از لحظات وداع با شهدای مدافع حرم
کد خبر: 3586409
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰

سالی كه با عطر لاله‌های خوشبوی سرزمین ایثار آغاز شد/ شرحی از لحظات وداع با شهدای مدافع حرم

گروه اجتماعی: در نخستین روز بعد از پایان تعطیلات نوروزی سال 96، مردم فارس میزبان مراسم وداع، تشییع و خاكسپاری پیكرهای مطهر 4 تن از شهدای مدافع حرم عمه سادات بودند كه طی روزهای اخیر در جبهه سوریه راه آسمان را طی كرده بودند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، باز هم بوی عطر شهادت آمد و در هوای بهاری شهر، جانی تازه به كالبد زمینیان بخشید. امروز فرشتگان زمینی بال‌های خاكی خود را بر سر زمینیان می‌ساییدند. فرشتگانی از جنس مدافعان حریم آل‌الله.

همان‌ها كه با گذشت 1400 سال همچنان پا در ركاب خاندان عصمت و طهارت در تمام صحنه‌ها و عرصه‌هایی كه نام این خاندان وجود دارد، حی و حاضرند و تا آخرین قطرات خون خود از حریم این خاندان طیبه دفاع می‌كنند. به راستی اگر این مردان مرد روزگار ما در آن زمان بود، آیا هرگز ثقیفه‌ای رخ می‌داد و یا پهلوی بانوی دو عالم شكسته می‌شد.

این بار عطر شهادت فرزندان غیور ایران زمین نه از خاک‌های تفتیده جنوب بلکه از خرابه‌های شام و صحرای حلب به مشام می‌رسد و این لاله‌های خوشبوی سرزمین ایثار و شهادت تك به تك راه آسمان را طی می‌كنند.

راهنمای دفاع از حرم عمه سادات، دل است

به حقیقت تاریخ باید بداند دفاع از حرم عمه سادات حضرت زینب(س) دلیل نمی‌خواهد، راهنمایش دل است و بهانه‌اش هم دل و بیعت حسینیان زمان بیعتی است به‌رنگ خون که جلوه‌ای از این عهد و پیمان را پیکر مطهر شهدای مدافع حرم به تصویر کشیده‌اند.

چند روز بیشتر از تحویل سال نو نگذشته بود كه خبر دادند چند تن از دلاورترین و غیورترین مردان این مرز و بوم در راه دفاع از حرم عقیله بنی هاشم سر به سوی آسمان نهادند و پركشیدند. هر كدامشان از دیاری بودند یكی از تهران، آن دیگری از همدان و این بار نوبت دیار ما بود تا لاله‌های خوشبویش را از صحرای سرسبز شهادت و ایثار دست چین كند.

4 نفر بودند كه هنگام شهادتشان در این روزهای ابتدایی سال جدید، در سوریه، نام استان فارس به عنوان دیار آنان بر زبان‌ها جاری شد. یكی از لشكر سرافراز فاطمیون اعزامی از فارس و آن سه نفر از لشكر همیشه پیروز 19 فجر بودند. لشكری كه از دوران دفاع مقدس تاكنون همیشه و در تمام عرصه‌ها خوش درخشیده و رزمندگانش در دفاع از اسلام ناب محمدی(ع) و ذره ذره خاك این میهن اسلامی تا پای جان ایستاده‌اند.

اشاره به نام و زادگاه‌های شهدای مدافع حرم

مراسم وداع، تشییع و خاكسپاری قدرت‌الله عبودی از بیضا شهرستان سپیدان، آزاد خشنود كوهنجانی از سروستان و ابوذر فرحبخش از داراب و علیرضا یعقوبی از لشكر فاطمیون امروز، 14 فروردین‌ماه با حضور گسترده اقشار مختلف مردم خداجو و شهیدپرور استان فارس در حسینیه عاشقان ثارالله(ع) شیراز برگزار شد.

چه آه‌های جانسوزی كه در حسرت جایگاه شهدای مدافع حرم از سینه برنخاست

غوغایی به پا بود. همه آمده بودند. پیر و جوان، زن و مرد و كودك و نوجوان. همه كسانی كه نشانی از عاشقی بر دل داشتند در این مجلس باشكوه شهدا حضور داشتند. از همه زیباتر حضور همرزمان شهدا و پیشكسوتان عرصه جهاد و ایثار در این مراسم معنوی بود و چه آه‌های جانسوزی كه امروز در حسرت جایگاه این شهدای والامقام از سینه‌ها برنخاست.

چشم‌ها گریان بود و دل‌ها لرزان و همگی التماس دعا و شفاعت از شهدای حی و حاضری داشتند كه امروز نظاره‌گرشان بودند و به راستی چه زیبا گفت پروردگار دو عالم كه « وَلَا تَقُولُوا لِمَنْ یقْتَلُ فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتٌ بَلْ أَحْیاءٌ وَلَكِنْ لَا تَشْعُرُونَ؛ و كسانى را كه در راه خدا كشته مى‌‏شوند مرده نخوانید بلكه زنده‌ اند ولى شما نمی‌دانید» (آیه 154 سوره بقره)

مراسم وداع با شهدا با تلاوت آیاتی چند از كلام‌الله مجید و قرائت زیارت عاشورا و نوحه‌خوانی و سوگواری همراه بود و در ادامه سردار سیدهاشم غیاثی، فرمانده سپاه فجر فارس به بیان نكاتی درباره جایگاه شهدای مدافع حرم پرداخت و سپس آیت‌الله علی ‌اكبر كلانتری، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری بر پیكر مطهر این شهدا نماز خواند.

در ادامه این مراسم پیكرهای مطهر شهیدان عبودی، خشنود و فرحبخش‌ برای خاكسپاری به زادگاه‌های آنان یعنی بیضا، سروستان و داراب اعزام شدند و پیكر مطهر شهید علیرضا یعقوبی نیز برای خاكسپاری به گلزار شهدای شیراز منتقل شد.

captcha