لازمه داشتن جامعه سالم، حكومت دادن به نماز است/ انتقاد از بی‌توجهی برخی از مدیران به وقت نماز
کد خبر: 3585060
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹
سقاچی:

لازمه داشتن جامعه سالم، حكومت دادن به نماز است/ انتقاد از بی‌توجهی برخی از مدیران به وقت نماز

گروه اجتماعی: قائم مقام ستاد اقامه نماز بر این نكته تأكید كرد كه اگر بخواهیم جامعه‌ای سالم، محیط خانوادگی ایمانی و آكنده از عشق و محبت، راستی و حقیقت و محیط اداری سالم و خدوم و خدمتگذار به مردم و نظام اسلامی و خداترس و قیامت باور، كاری و كارساز داشته باشیم به فرموده قرآن كریم باید به نماز حكومت دهیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، به نقل از روابط عمومی ستاد اقامه نماز فارس، حجت‌الاسلام علی سقاچی، قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس امروز، 28 اسفندماه در سومین اجلاسیه سالیانه مجمع عالی بسیج كارمندان استان با رویكرد نماز، مباحثی را پیرامون اثر تربیتی نماز بر سلامت روحی، اخلاقی و اعتقادی و اثرات ماندگار و شفابخش اقامه نماز در پاكیزه نگهداشتن فضای اداری از هر ناهنجاری مطرح كرد.

وی افزود: اگر بخواهیم جامعه‌ای سالم، محیط خانوادگی ایمانی و آكنده از عشق و محبت، راستی و حقیقت و به دور از هر پلشتی و زشتی و محیط اداری سالم و خدوم و خدمتگذار به مردم و نظام اسلامی و خداترس و قیامت باور، كاری و كارساز داشته باشیم به فرموده قرآن كریم باید به نماز حكومت داده و جایگاه نماز را والا و مقدس بدانیم.
سقاچی اظهار كرد: محیط اداره و نیروهای آن وقتی سالم، خدوم و خداترسند كه مفاهیم نماز را كاربردی كنند و به این نور چشم پیامبر(ص) اهمیت قائل شوند زیرا پیامبر اكرم (ص) فرمودند نماز نور چشم من است و زمانی ما نور چشم رسول خدا(ص) را محترم می‌شماریم كه در هنگام نماز همه كارها را تعطیل كرده و به سوی مسجد و نمازخانه حركت كنیم.

قائم مقام ستاد اقامه نماز استان فارس در ادامه با اشاره به ویژگی‌های مدیر موفق اضافه كرد: مدیری موفق است كه فرموده رسول خدا(ص) كه فرمود: وامر اهلك بالصلاه واصطبر علیها را سرلوحه كار و فعالیت خویش قرار دهد، لذااگر در وقت نماز جلسات را تعطیل نكرد، نمازخانه معطر و شلوغ نبود و اهتمامی به نماز نداشت، نباید توقع داشته باشیم كه جامعه و محیط كار ما سالم باشد؟ زیرا قرآن كریم می‌فرماید اگر به نماز حكومت دهید نماز بازدارندگی دارد.
سقاچی ضمن اظهار ناراحتی از رفتار برخی مدیران در جامعه اسلامی افزود: در اداره‌ای كه مدیر آن حتی در طول سال یك بار هم در نماز جماعت شركت نكرده چه توقعی از كارمندان داریم كه در راه مستقیم گام بردارند(اشاره به حدیث الناس علی دین ملوكهم)،كسی كه از فرمان الهی سرپیچی می‌كند یا به آن بی توجه است آیا لیاقت و شایستگی مدیر بودن را دارد؟
وی ادامه داد: آیا مدیری كه نسبت به مكان نماز، تجهیزات آن، رفت و آمدها، نظافت و ... بی اطلاع یا بی توجه است، لیاقت و شایستگی مدیر بودن در نظام اسلامی كه فریضه نماز را بالاترین فرائض می‌داند، دارد؟
وی در پایان اظهار امیدواری كرد كه روحانیونی كه در ادارات اقامه نماز می‌كنند و نیز دبیران اقامه نماز دستگاه‌ها و فرماندهان پایگاه‌ها نسبت به این فریضه الهی و بسط و گسترش آن اهمیت بیشتری داشته باشند.

captcha