ضرورت شناساندن فرهنگ و هویت ملی به نسل جدید
کد خبر: 3576855
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹

ضرورت شناساندن فرهنگ و هویت ملی به نسل جدید

گروه اجتماعی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: شناساندن فرهنگ و هویت ملی برای نسل سوم و چهارم ایرانیان خارج از کشور مورد توجه واقع شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌ غربی، امروز سوم بهمن ماه محمد باقر کریمی مدید کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان در دیدار با  محمدزاده حیدرلو مشاور استاندار و دبیر شورای عالی ایرانیان خارج گفت:  ارشاد اسلامی در  این حوزه فعالیت های خوبی ارائه داده است و ما آمادگی داریم در این زمینه جهت نتیجه بهتر کمک کنیم.

وی اضافه کرد: متاسفانه شورای عالی ایرانیان خارج از کشور در گذشته بیشتر جنبه سیاسی پیدا کرده بود و بیشتر بهره‌برداری سیاسی می شد.

وی افزود:اولین قدم این حرکت جمع آوری بانک اطلاعات است که ماباید در حوزه فرهنگ وهنر  اولین قدم را بر می داریم و دستگاه های ذیربط هم باید همکاری لازم را داشته باشند و درحوزه خودشان افراد مورد هدف را جهت ایجاد بانک اطلاعات استان شناسایی کنند.

مدیر کل فرهنگ  وارشاد اسلامی آذربایجان غربی اظهار کرد: اگر در حوزه فرهنگ درست مدیریت کنیم برای اکثر جوانان می توان اشتغال ایجاد شود در کار فرهنگی زیاد سرمایه نمی خواهد ولی استعداد یابی در این حوزه اولویت اول می باشد مثلا یک تابلوی نقاشی از لحاظ سرمایه گذاری چشم گیر نیست ولی اثر هنری برای یک تابلوی نقاشی بسیار مهم و ارزش ریالی بیشتری می تواند داشته باشد.

کریمی افزود: ما باید اطلاع داشته باشیم کشور مورد هدف کجاست و نسبت به فرهنگ آن کشور برای ایرانیان مقیم خارج از کشور برنامه ریزی کنیم. ما می توانیم همایش و تور گردانی داشته باشیم ونسبت به نیاز آنها محتوا تولید کنیم ما در حوزه خودمان از سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج از کشور حمایت می کنیم.

در ادامه محمد زاده حیدرلو مشاور استاندار و دبیر شورای عالی ایرانیان خارج از کشور گفت :ما باید جهت شناساندن دین اسلام ومذهب خودمان ،فرهنگ وهویت ایرانی را بصورت بسته های کارشناسی وفنی برای آشنایی نسل های سوم وچهارم ایرانیان مقیم خارج از کشور تهیه کنیم وتوسط سفارت خانه ها به آنها ارائه دهیم.

محمد زاده حیدرلو همچنین اظهار داشت: در آینده نزدیک کمیته های تخصصی  شروع بکار خواهند کرد .واداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی  می تواند در شناساندن فرهنگ وهویت ملی نیاز است نسل سوم وچهارم ایرانیان خارج از کشور به فراموشی نرود ، نقش موثری داشته باشد.

دبیر شوار اضافه کرد: رئیس جمهور محترم  برای تشکیل کابینه دولت تدبیر و امید، چهار کارگروه اقتصادی، سیاست خارجی، سیاست داخلی و مسائل فرهنگی و اجتماعی را تشکیل داده است وبا سیاست تعامل سازنده مبنی براعتماد سازی با کشور های مختلف وارد گفتگو وهمکاری اقتصادی وفرهنگی وسیاسی شد که این استان با چندین کشور هم مرز  می باشد دارای ظرفیت بسیاری در حوزه فرهنگ وهنر وفولکرهای بسیار زیبایی را با خود  به یدک می کشد . در این راستا می توانیم با جذابیت خواص استان مان را به نسل سوم وچهارم بشناسانیم.
captcha