روایتی از معجزه ورود طبق ناهار بهشت در نمایش آئینی حضرت فاطمه(س)
کد خبر: 3576346
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵

روایتی از معجزه ورود طبق ناهار بهشت در نمایش آئینی حضرت فاطمه(س)

گروه فرهنگی: مسئول مؤسسه طلایه‌داران تعزیه خراسان از برگزاری نمایش سنتی و آئینی تعزیه شهادت حضرت زهرا(س) به مناسبت ایام فاطمیه در مشهد خبر داد و افزود: این نمایش که روایتی از شهادت حضرت زهرا(س) است، به مسائلی که بعد از رحلت پیامبر(ص) برای ایشان اتفاق افتاد می‌پردازد.

سیدمحمد کاظمی، مسئول مؤسسه طلایه‌داران تعزیه خراسان در گفت‌و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با اشاره به برگزاری نمایش سنتی و آئینی تعزیه شهادت حضرت زهرا(س)، افزود: این نمایش که روایتی از شهادت حضرت زهرا(س) است، به مسائلی که بعد از رحلت پیامبر(ص) برای ایشان اتفاق افتاد می‌پردازد در این تعزیه بحث معجزه و ورود طبق ناهار از بهشت برای ایشان که در گوشه تعزیه داخل روایت شهادت ایشان نیز هست، اجرا می‌شود.
وی با اشاره به اینکه تعزیه معمولا تم مذهبی دارد، بیان کرد: با توجه به شرایط و زمان، تعزیه طنز را هم می‌بینیم، بحث نزول ستاره و ازدواج حضرت زهرا(س) با حضرت علی(ع) از دیگر موارد است که در هنر تعزیه به آن پرداخته می‌شود.
کاظمی از حضور 12 نفر به عنوان ایفا کننده اجرا تعزیه خبر داد و بیان کرد: نوازنده شیپور و طبل و کارگردان هم از دیگر افراد به شمار می‌روند.
مسئول مؤسسه طلایه‌داران تعزیه خراسان عنوان کرد: با توجه به اینکه تمرینات گروه هم اکثرا در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) برگزار می‌شود هیئت امنا هم درخواست داشتن مبنی بر اجرای تعزیه در این مکان، به همین خاطر نمایش را در این حسینیه برگزار می‌کنیم.
برگزاری نشست تعزیه تهدیدها و فرصت‌ها در مشهد
وی از برگزاری نشست تعزیه تهدیدها و فرصت‌ها همزمان با شب شهادت حضرت زهرا(س) در تاریخ 11 اسفندماه خبر داد و افزود: این نشست طی ساعت 18 الی 20 با حضور مسئولان ارشاد خراسان رضوی و احتمالا مسئول انجمن نمایش کشور برگزار خواهد شد.
کاظمی ادامه داد: این نشست در مجتمع فرهنگی_هنری هاشمی‌نژاد واقع در خیابان وحید طلاب مشهد، همزمان با افتتاح آئین انجمن تعزیه خراسان در مشهد برگزار می‌شود.
یادآور میشود، نمایش سنتی و آئینی تعزیه شهادت حضرت زهرا(س)، کاری از مؤسسه طلایه‌داران تعزیه خراسان، سه شنبه شب سوم اسفندماه، ساعت 19 الی 21 در بلوار پیروزی، حق شناس 4 حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) برگزار خواهد شد.
captcha