اختصاص بسته‌های حمایتی ستاد عالی کانون‌های مساجد به جلسات قرآن + جزئیات
کد خبر: 3567876
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲
میرزایی‌نسب بیان کرد:

اختصاص بسته‌های حمایتی ستاد عالی کانون‌های مساجد به جلسات قرآن + جزئیات

گروه فعالیت‌های قرآنی: دبیر جشنواره‌های قرآنی مدهامتان از اختصاص بسته‌های حمایتی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد به برگزیدگان جشنواره قرآنی مدهامتان خبر داد و در ادامه به بیان جزئیات این بسته‌های حمایتی پرداخت.

مجتبی میرزایی‌نسب، دبیر جشنواره های قرآنی مدهامتان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به اینکه برگزیدگان جشنواره مدهامتان مورد حمایت‌های مختلفی از سوی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد قرار می‌گیرد، گفت: از جمله این حمایت‌ها می‌توان به حضور برگزیدگان این جشنواره در مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن اوقاف اشاره کرد.
وی در ادامه به بخش دیگری از حمایت‌ها اشاره کرد و افزود: علاوه بر حضور برگزیدگان در مرحله کشوری مسابقات اوقاف به صورت مستقیم حمایت‌های دیگری نیز خواهیم داشت. در کنار اهدای جوایز و سهمیه سازمان اوقاف و امور خیریه، تسهیلات دیگری نیز در نظر گرفته شده است به طوری که در صورت برپایی جلسه قرآن می‌توانند از امکانات نقدی و غیرنقدی برای توسعه جلسات قرآن استفاده کنند.
میرزایی‌نسب تصریح کرد: مقرر شده است تا برگزیدگان جشنواره مدهامتان هر کدام که تمایل دارند درخواست‌های خود را از طریق دبیرخانه‌های استانی حوزه ستادی برای برگزاری جلسات قرآن کریم اعلام کنند تا به حول الهی از جلساتی که این افراد برگزار خواهند کرد حمایت‌های لازم را به عمل بیاوریم.
دبیر جشنواره‌های قرآنی مدهامتان در ادامه در مورد جزئیات بیشتر طرح حمایت از جلسات قرآن، خاطرنشان کرد: جلسات قرآن که در قالب طرح‌های برنامه‌ای مطرح شده باشد یعنی یک نمای شفاف و روشن داشته باشد مورد استفاده قرار خواهد گرفت. به گونه‌ای که در طرح مشخص باشد که بعد از طی یک بازه زمانی مشخص، برگزاری آن جلسه چه خروجی‌ای را به‌دنبال خواهد داشت.
وی اذعان کرد: زمانی که با فرد خاص توافق می‌شود، باید مشخص کنند که در یک بازه زمانی خاص چه دستاورد یا چه خروجی‌ای را شاهد خواهیم بود. با توجه به اینکه هدف ما تربیت نیرو توسط این افراد برگزیده است، تلاش خواهیم کرد تا بتوانیم از ظرفیت این افراد نهایت استفاده را ببریم و به‌دنبال آن تربیت نیروی برگزیده قرآنی را داشته باشم.
میرزایی‌نسب خاطرنشان کرد: لذا در این دوره ها مشخص می شود که در حوزه روخوانی و روان‌خوانی و دیگر بحث‌های فنی همچون تجوید و لحن و صوت و ... در رشته قرائت و حفظ هر جلسه چه میزان پیشرفتی را به دنبال داشته است.
وی با تأکید بر اینکه بسته‌های حمایتی با توجه به میزان پیشرفت هر کدام از جلسات مشخص می‌شود، گفت: بر همین اساس توافقاتی را با برگزار‌کنندگان جلسات خواهیم داشت. این توافق بر اساس میزان جلسات و تعداد نفراتی که آموزش می‌بینند، خواهد بود.
دبیر جشنواره‌های قرآنی مدهامتان در ادامه در پاسخ به این سؤال که برای ارائه طرح باید چه مسیری طی شود، افزود: یکی از نکات ویژه این طرح این است که مسدود نخواهد شد و همچنان هر کدام از برگزیدگان که آمادگی ارائه طرح داشته باشند می‌توانند اقدام کنند.
میرزایی‌نسب تصریح کرد: علاقه‌مندان از طریق دبیرخانه کانون‌های مساجد در استان خود این موضوع را مطرح کنند، آنها نیز طی مکاتبه‌ای این امر را به دبیرخانه مرکزی اعلام خواهند کرد و در نهایت در ستاد مرکزی طی تفاهم‌نامه‌ای به این جمع‌بندی خواهیم رسید که در بازه زمانی خاص جلسه‌ای برگزار و بسته‌های حمایتی تعلق گیرد.
وی در ادامه در مورد بسته‌های حمایتی و کیفتی آنها نیز خاطرنشان کرد: این حمایت‌ها هم به صورت نقدی و هم غیر‌نقدی است، موارد نقدی به حساب خود کانون که جلسه آموزش در آن برگزار می‌شود واریز می‌شود. در بحث غیرنقدی نیز شاهد اختصاص کمک‌هایی نظیر نرم‌افزار، لوازم کمک درسی و ... خواهیم بود که برای این جلسات ارسال خواهد شد.
دبیر جشنواره‌های قرآن مدهامتان در پایان در مورد زمان اجرایی شدن این طرح، بیان کرد: سازوکار از طریق ما بسته شده و به صورت جدی و رسمی نیز تا دهه اول اسفندماه بر اساس مکاتبه‌ای به دبیرخانه‌های استانی به صورت فراخوان عام اعلام خواهد شد. ان‌شاءالله به صورت جدی در برنامه سال آتی ما نیز خواهد بود تا بتوانیم جلسات این دوستان را با آمادگی خودشان حمایت کنیم.
captcha