امنیت اخلاقی زیر سایه قرآن حاصل می‌شود
کد خبر: 3567152
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۱

امنیت اخلاقی زیر سایه قرآن حاصل می‌شود

گروه فعالیت‌ها قرآنی: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، گفت: امنیت اخلاقی در نتیجه توجه و خدمت به قرآن به دست می‌آید اگر کسی می‌خواهد آرامش داشته باشد و از برکات این آرامش بهره‌مند شود باید به قرآن و اهل‌بیت(ع) پناه ببرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، در مراسم رونمایی از دهمین دوره طرح «قرآن در خانه» که به میزبانی ساروق برگزار شد گفت: مسئولیت دو کمیته قرآن و هیئات مذهبی ستاد دهه فجر استان با تبلیغات اسلامی است برنامه‌های مختلفی از طریق این کمیته‌ها در ایام فجر برگزار می‌کنیم.
وی ادامه داد: برخی برنامه‌های این کمیته‌ها مانند افتتاح مؤسسه خیرساز زرندیه برگزار شده است، ما در مجموع 300 برنامه قرآنی از جمله گردهمایی مدیران قرآنی، رونمایی از طرح قرآن در خانه و تشکیل مجمع خیرین قرآنی را برای ایام فجر در نظر گرفته‌ایم.
حجت‌الاسلام قربان‌پور افزود: همچنین 280 برنامه دینی در کمیته هیئات مذهبی اجرا خواهد شد تمام افتخار ما در عالم تشیع خدمت به قرآن است در کنار قرآن باید به سیره اهل بیت(ع) نیز توجه کرد آثار مثبت خدمت به قرآن و اهل بیت(ع) به خود خانواده‌ها برمی‌گردد.
این مقام مسئول افزود: نمونه این برکات، امنیت اجتماعی است خانواده‌هایی که از این نعمت برخوردار نیستند باید به دامان قرآن برگردند. همچنین امنیت اخلاقی در نتیجه توجه و خدمت به قرآن به دست می‌آید اگر کسی می‌خواهد آرامش داشته باشد و از برکات این آرامش بهره‌مند شود باید به قرآن و اهل‌بیت(ع) پناه ببرد.کار قرآنی فقط به سخنرانی نیست یاد در عمل هر آنچه لازم است انجام داد.
به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام شفیعی، مسئول دارالقرآن‌الکریم استان نیز در این مراسم گفت: رونمایی از جزء 8 طرح قرآن در خانه در دهمین دوره که 2 دوره آن به احکام اختصاص داشته است نوعی حرکت تبلیغی و آموزش قرآن به زبان ساده است، این طرح به دنبال ایجاد حلقه‌های قرآنی خانوادگی است.
وی ادامه داد: طرح قرآن در خانه، آموزش غیر حضوری قرآن با ادبیات خاص خودش است، مفاهیم قرآن را به زبان ساده به اعضای خانواده آموزش می‌دهد. قرآن برای همه اقتشار جامعه قابل فهم است لذا این طرح فهم قرآن را برای افرادی که امکان دسترسی به کلاس‌ها و منابر را ندارند آسان می‌کند.
حجت‌الاسلام شفیعی افزود: این طرح دو بار در سال برگزار و بر اساس درخواست شهرستان‌ها سهمیه‌ها اعلام می‌شود و در نهایت به 180 نفر به عنوان برگزیده جوایزی اهدا خواهد شد. از ابتدای این طرح تاکنون 45 هزار خانواده شرکت کرده‌اند در 9 دوره قبلی 7 جزء قرآن رونمایی و کتاب آن بین خانواده‌ها توزیع شد در هر دوره نیز 5 هزار خانواده شرکت کننده داشتیم.
مسئول دارالقرآن‌الکریم در پایان گفت: مرحله دهم طرح شامل جزء 8 می‌شود که 5 هزار شرکت کننده دارد، اجرای طرح دو ماه به طول می‌انجامد و در بهار 96 اختتامیه طرح را برگزار می‌کنیم و در ماه رمضان سال آینده وارد جزء 9 می‌شویم. 

captcha