تخصیص اعتبارات سال 95 با انتخاب مسیر مناسب
کد خبر: 3566381
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹
حسن محمدی اظهار کرد:

تخصیص اعتبارات سال 95 با انتخاب مسیر مناسب

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: نائب رئیس کمیته تخصیص صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی گفت: در جلسه اخیر کمیته در مورد افتتاح حساب صندوق مباحثی مطرح شد که به تخصیص اعتبارات سال 95 با انتخاب مسیر درست اشاره شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از «اتقان نیوز»، حسن محمدی، نائب رئیس کمیته تخصیص صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به برگزاری جلسه یک‌شنبه شب این کمیته، عنوان کرد: با گذشت حدود یک ماه از انتخاب اعضای صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی، شاهد بروز مسائل و مشکلاتی در افتتاح صندوق بودیم که در جلسه گذشته، این مسائل توسط اعضا مطرح شد.
وی با بیان اینکه، مشکلات قانونی و ساختاری در ارتباط با واریز اعتبار به حساب صندوق وجود داشت، گفت: پیش‌تر مدیر مالی صندوق معرفی شده بود، اما جهت افتتاح صندوق مدیر مالی که به‌عنوان عامل ذی‌حساب به خزانه معرفی می‌شود،‌ باید یک‌سری شرایط ویژه داشته باشد که مسئولان صندوق در نهایت متوجه شدند که مدیر مالی معرفی شده، شرایط لازم را برای احراز ذی‌حساب بودن براساس شرایط خزانه ندارد.
محمدی با اشاره به اینکه مدیر مالی معرفی شده در عین اینکه می‌تواند مدیر مالی باشد، اما صلاحیت و شرایط لازم برای اینکه ذی‌حساب بشود را، ندارد.
مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور، خاطر‌نشان کرد: بر همین اساس، مواردی توسط اعضا، در جلسه مطرح و مقرر شد، دو مسیر مختلف را بررسی کنیم، نخست اینکه یک عامل ذی‌حسابی را از طریق شورای توسعه فرهنگ قرآنی و یا عامل ذی‌حسابی دیگری را از وزارت اقتصاد معرفی کنیم.
وی در ادامه عنوان کرد: به جهت اینکه اعتبار تخصیص یافته به جامعه قرآنی در سال 95، معطل نماند و محقق شود، باید مسیر سریع‌تر و در دسترس را انتخاب و روند را از همان طریق پیگیری کنیم.
محمدی با اشاره به مأموریت خطیری که از سوی اعضا بر دوش وی نهاده شده، تصریح کرد: مقرر شد، بنده به عنوان نایب رئیس کمیته تخصیص، موضوع تعیین عامل ذی‌حسابی و افتتاح شماره حساب صندوق مشارکت را پیگیری کنیم.
مدیر عامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور همچنین گفت: در این جلسه همچنین مقرر شد، دستگاه‌های مختلفی از جمله شورای توسعه فرهنگ قرآنی و کمیسیون‌های مختلف شورا، در صورتی که از سال‌های گذشته، بودجه و اعتباری را در اختیار دارند، اقدام به ارائه گزارش کرده تا بتوان در مورد این اعتبارت تصمیم‌گیری کرد.
وی افزود: اگر موضوع معرفی ذی حسابی طی این هفته اتفاق بیفتد، هفته آینده شاهد افتتاح حساب خواهیم بود.
محمدی در پایان تأکید کرد: دستگاه‌های مختلف متولی امر قرآن در کشور، همه ظرفیت‌های خود را به کار گرفته‌اند تا پیش از سال جدید، حتماً اعتبارات تخصیص یافه به جامعه قرآنی، جذب شوند.
captcha