انقلاب اسلامی تحرک سیاسی در جهان ایجاد کرد
کد خبر: 3564589
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴

انقلاب اسلامی تحرک سیاسی در جهان ایجاد کرد

گروه اجتماعی: معاون فرماندار شفت با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک تحرک سیاسی را در جهان ایجاد کرد، گفت: این اتفاق بزرگ در 22 بهمن 57 سبب جنبش های اسلامی در الجزایر، تونس، فلسطین، افغانستان و... شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان و به نقل از روابط عمومی فرمانداری شفت، رحمت حیدری نژاد، معاون فرماندار شهرستان شفت روز گذشته، 30 دی در جلسه فرعی ستاد گرامیداشت دهه مبارک فجر، اظهار کرد: برنامه های دهه فجر امسال در شهرستان شفت متنوع تر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه آیتالله هاشمی رفسنجانی یکی از استوانه های نظام اسلامی بود و نقش چشمگیری در انقلاب داشت، افزود: راه و مشی وی در طول 37 سال انقلاب اسلامی اعتدالی بود و ما باید در آینده از نظرات و سخنان آن بزرگوار بهره ببریم.

معاون فرماندار شفت با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک تحرک سیاسی را در جهان ایجاد کرد، متذکر شد: موجی که حضرت امام(ره) بر اساس ارزش های دینی ایجاد کرد در خاک ایران محدود نشد و این اتفاق بزرگ در 22 بهمن 57 سبب جنبش های اسلامی در الجزایر، تونس، فلسطین، افغانستان و... شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در طول این سال ها دشمنی دشمنان انقلاب تداوم خاصی داشته است، تصریح کرد: مردم توانستند با اتکا بر شیوههای اسلامی، رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و تدبیر دولت تحریمها را کنار بزنند و این بار در میز مذاکره دشمنی ها را خنثی کنند.

حیدری نژاد با اشاره به نشست خبری اخیر ریاست جمهوری و پرداختن به برجام، اضافه کرد: کارهای بزرگی که در نظام اتفاق می افتد متعلق به افراد نیست و متعلق به نظام است.

وی با بیان اینکه برجام محصول تدابیر بزرگان نظام در زمان خاص برای ملت بود، افزود: رزمندگان عرصه دیپلماسی کشور این تدبیر را به مقصود رساندند و این به معنی پایان دشمنی دشمنان نخواهد بود.

معاون فرماندار شفت با بیان اینکه رونق اقتصادی و فضای آرام سیاسی و اجتماعی از دیگر دستاوردهای برجام است تصریح کرد: قطعا اعتدال همراه خود امید را دارد و امید نیز با تدابیر ابلاغی مقام معظم رهبری و همدلی در دولت سبب پیشرفت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تنوع برنامه های دهه فجر باید مورد توجه مسئولان کمیتههای مختلف ستاد قرار گیرد، خاطرنشان کرد: ارتباطات و اطلاع رسانی، اصناف، تشکل های دینی و مذهبی، ایثارگران، دانشجویی، زنان و خانواده، فرهنگی و هنری، فرهنگیان و دانش آموزان، فضاسازی و تزیینات شهری، کودکان و نوجوانان، مساجد، ورزش و جوانان و تشکل های مردمی بخشی از کمیتههای دهه فجر شهرستان شفت هستند.

معاون فرماندار شفت با اشاره به مشخص شدن وظایف هریک از کمیتهها، عنوان کرد: مسئولین کمیتههای ستاد دهه فجر شهرستان باید براساس شرح وظایف خود و متناسب با عنوان کمیته برنامه هایی را برای دهه فجر برنامه ریزی و تدوین کنند.

وی تصریح کرد: برنامه نواخته شدن زنگ انقلاب، رژه موتوری، برگزاری نمایشگاه های عکس، فیلم و پوستر انقلاب اسلامی، مسابقه عکاسی و دیدار با خانواده های شهدا در قالب طرح سپاس براساس روال سال های گذشته انجام خواهد شد.

حیدری نژاد با اشاره به اهمیت برگزاری نشست های روشنگری از سوی کمیته دانشجویی، فرهنگیان و دانش آموزی، افزود: در این نشست ها دشمن شناسی، بصیرتافزایی، امیدآفرینی، وحدت و همبستگی و خودباوری باید مد نظر قرار گیرد.

وی گفت: برای انتقال فرهنگ، ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی به نسل جوان جامعه باید از روش هایی استفاده شود که قابل قبول و درک برای این نسل باشد.

captcha