افزایش میزان اقامه نماز جماعت در مساجد نسبت به سال گذشته
کد خبر: 3564019
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶
دریس خبر داد:

افزایش میزان اقامه نماز جماعت در مساجد نسبت به سال گذشته

گروه اجتماعی: معاون امور استان‌های ستاد اقامه نماز کشور گفت: در سال گذشته نماز صبح در یک هزار و 800 مسجد به‌صورت جماعت اقامه می‌شد که این میزان امسال افزایش یافته است و در 2 هزار مسجد در مناطق مختلف کشور نماز صبح به‌صورت جماعت اقامه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، مسعود دریس معاون امور استان‌های ستاد اقامه نماز کشور امروز 29 دی‌ماه در نشستی با خبرنگاران اردبیل گفت: در سال گذشته نماز صبح در یک هزار و 800 مسجد به صورت جماعت اقامه می‌شد که این میزان امسال افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه مساجد باید همواره در هر وعده نماز برای برپایی نماز جماعت باز و آماده باشد از اجرای برنامه های مختلفی در راستای فرهنگ سازی این موضوع خبر داد.
وی گفت: در برخی مساجد کشور 40 کلید از درب مساجد تهیه و به اهالی محله ها داده شده تا هر کدام که صبح زودتر بیدار شد نسبت به آماده و گشودن درب مسجد برای برپایی نماز جماعت اقدام کند.
دریس با اشاره به برنامه های مختلف انجام شده برای فرهنگ سازی نماز اول وقت و آشنایی اقشار مختلف با فرهنگ نماز افزود: دوره های آموزشی برای پرستاران و پزشکان در قالب سلامت معنوی و همچنین دوره هایی برای فرهنگیان آموزش و پرورش در این زمینه برگزار شده است.
او ادامه داد: در برخی بیمارستان ها به دلیل بی توجهی به احکام نماز و چگونگی وضو یا تیمم برخی از بیماران از انجام فریضه واجب خود باز می مانند که این مسائل با ارائه آموزش هایی به پرستاران بخش های مربوطه مرتفع می شود.
وی همچنین با اشاره به برپایی نماز جماعت در 85 درصد از زندان‌های کشور بیان کرد: در بیشتر زندان ها در کشور تمام وعده های نماز به صورت جماعت برگزار می شود.
معاون امور استان های ستاد اقامه نماز کشور گفت: این موضوع بر اساس بررسی های انجام گرفته در بازگشت منفی زندانیان به زندان موثر واقع شده است.
وی از برگزاری دوره های تربیت نخبگان در استان های مختلف کشور خبر داد و اظهار کرد: یک هزار و200 نفر از سراسر کشور در این زمینه انتخاب شده اند تا دوره های مختلف فرهنگ سازی نماز را طی کنند.
دریس بیان کرد: این افراد انتخاب شده جزو نخبگان و افرادی صاحب نفوذ در استان ها هستند که بعد از گذراندن دوره ها نسبت به ترویج فرهنگ نماز اقدام خواهند کرد.
وی به برگزاری مسابقات و جشنواره های مختلفی برای ترویج فرهنگ نماز اشاره کرد و گفت: اولین جشنواره نماز در فضای مجازی امسال آغاز شده و در استان ها برگزار می شود.
دریس بیان کرد: اختتامیه این جشنواره اسفند ماه در شهرکرد برگزار و از نفرات برگزیده در بخش های مختلف تجلیل می شود.
captcha