تقدیر از فعالیت‌های قرآنی بیت‌الاحزان
کد خبر: 3560415
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱
با حضور آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی؛

تقدیر از فعالیت‌های قرآنی بیت‌الاحزان

گروه فعالیت‌های قرآنی: مراسم تقدیر از فعالیت‌های قرآنی بیت‌الاحزان به همراه تجلیل از 200 قرآن‌آموز آن با حضور آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، به نقل از روابط عمومی مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)، 200 نفر از حافظان کل قرآن کریم مؤسسه که در کسوت طلبگی ساکن شهر مقدس قم هستند، با آیت‌الله‌العظمی ناصر مکارم شیرازی، از مراجع تقلید شیعیان جهان دیدار کردند.
آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی در این دیدار با اشاره به مراحل ۴ چهارگانه مهجوریت‌زدایی و ترویج آموزه‌های قرآن کریم اولین مرحله را آشنایی با ظواهر و الفاظ آیات قرآن کریم دانست.
وی حفظ آیات قرآن کریم را دومین مرحله از مراحل مهجوریت‌زدایی و ترویج آموزه‌های کلام وحی برشمرد و عمل به قرآن کریم و نشر آیات را مراحل سوم و چهارم این مهم عنوان کرد.
آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی در ادامه ضمن تقدیر از فعالیت‌های مؤسسه بیت‌الاحزان گفت: بحمد الهی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) بیش از آنچه من اطلاع داشتم و می‌دانستم گسترش یافته است.
این مرجع تقلید شیعیان، ضمن ابراز خرسندی از اینکه فعالیت‌های بیت‌الاحزان منجر به راه‌اندازی حوزه علمیه شده است این اقدام را مهم و از نقاط قوت عملکرد بیت‌الاحزان دانست و در زمینه واگذاری مکان به بیت‌الاحزان در قم و مساعدت به حوزه‌های علمیه این مؤسسه قول همكاری داد.
یادآور می‌شود، در این دیدار حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر موسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) با ارائه گزارشی از عملکرد بیت‌الاحزان از مساعدت حوزه‌های علمیه فسا و استهبان در استان فارس در راه‌اندازی ۲ حوزه علمیه قرآن محور (ویژه حافظان کل قرآن کریم و طلاب متقاضی حفظ قرآن) در شهرستان فسا و روستای قرآن‌آباد ایران از توابع استهبان فارس خبر داد که تحسین و تقدیر آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی را در پی داشت.
captcha