اندیشه‌های علوی در جهان ترویج می‌شود
کد خبر: 3559368
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳

اندیشه‌های علوی در جهان ترویج می‌شود

گروه بین‌الملل: با همكاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و بنیاد بین‌المللی غدیر، اندیشه‌های غدیر و سبك زندگی علوی در جهان ترویج می‌شود.

اندیشه‌های علوی در جهان ترویج می‌شود
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین صدیقی، امام جمعه موقت تهران و دبیركل بنیاد بین‌المللی غدیر، ظریف‌منش، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر و مشتاقی، عضو هیأت مدیره این بنیاد، پیش از ظهر امروز، 14 دی‌ماه، با حضور در این سازمان با ابوذر ابراهیمی‌تركمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی دیدار و گفت‌وگو كردند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین كاظم صدیقی در این دیدار با اظهار اینكه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ظرفیت ویژه‌ای برای معرفی پیام غدیر به عنوان پیام اسلام و انقلاب به جهانیان دارد، بر نقش شخصیت‌های حقیقی و حقوقی برای ترویج اندیشه غدیر و موضوع ولایت امیرالمؤمنین(ع) تأكید كرد.
وی سپس با بیان اینكه بنیاد بین‌المللی غدیر با هدف ترویج سبك زندگی علوی، سیاست علوی و سیره علوی در زندگی مردم و جامعه تشكیل شده است، گفت: این دیدار با این هدف برگزار می‌شود كه راه‌های همكاری و همیاری به منظور خدمت به ترویح فرهنگ غدیر در سطح جهانی شناسایی شود.
در ادامه این دیدار ظریف‌منش، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر نیز اظهار كرد: بنیاد غدیر حدود 18 سال قبل با هدف ترویج فرهنگ غدیر تأسیس شد.
وی افزود: فرهنگ غدیر، در استمرار نبوت و امامت و فرهنگ ولایت نقش به سزایی داشته است.
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر با تأكید بر اینكه جهان امروز نیازمند و تشنه فرهنگ غدیر است، گفت: بنیاد غدیر در دهه ولایت و امامت ده‌ها هزار برنامه اجرا می‌كند كه مجریان تمام آنها خود مردم هستند و بنیاد تنها سیاست‌گذاری این برنامه‌ها را به عهده دارد.
ظریف‌منش همچنین گفت: هدف از فعالیت بنیاد غدیر، بیان فلسفه و حقیقت غدیر در جامعه است و با توجه به اندیشه حضرت امام خمینی (ره)، بنیاد در معرفی هدف و حقیقت غدیر، وحدت و انسجام جامعه اسلامی را پیگیری می‌كند.
وی ادامه داد: بالاترین مسئول دستگاه‌هایی كه با بنیاد بین‌المللی غدیر مرتبط هستند، عضو این بنیاد هستند. همچنین با توجه به اهداف سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این سازمان یكی از مهم‌ترین همكاران بنیاد غدیر محسوب می‌شود و معتقدیم كه با استفاده از ظرفیت این سازمان می‌توانیم در ترویج فرهنگ غدیر و ولایت، نتایج بیشتری را حاصل كنیم.
در بخش پایانی این دیدار نیز ابوذر ایراهیمی‌تركمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با بیان اینكه علت وجودی سازمان و هدف فعالیت تمامی همكاران این سازمان، ترویج فرهنگ غدیر و سیره علوی است، از آمادگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای همكاری با بنیاد بین‌المللی غدیر خبر داد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: برای آغاز این همكاری‌ها می‌توانیم چند برنامه مرتبط با بنیاد غدیر را در برنامه‌های سال 96 رایزنی‌های فرهنگی كه در حال تدوین هستند، پیش‌بینی، برنامه‌ریزی و اجرا كنیم. البته در این راه باید محصولاتی را تولید كنیم كه برای مردم دنیا قابل فهم و درك باشد. از جمله اینكه می‌توانیم در زمینه ترجمه كتاب با موضوع سیره امام علی(ع) و فرهنگ غدیر، اقدام كنیم.
ابراهیمی‌تركمان در پایان سخنان خود، استفاده از ظرفیت مبلغین برای ترویج فرهنگ غدیر، ترجمه كتاب‌های با موضوع غدیر و استفاده از ظرفیت مجلات و نشریات بین‌المللی به زبان‌های مختلف بنیاد اندیشه اسلامی سازمان فرهنگ و اسلامی را ازدیگر راه‌های همكاری با بنیاد بین‌المللی غدیر، عنوان كرد.

captcha