فعالیت 70 هزار خیّر در عرصه سلامت/ از کمک‌های خیرین به‌عنوان تبلیغات سیاسی استفاده نشود
کد خبر: 3557529
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷

فعالیت 70 هزار خیّر در عرصه سلامت/ از کمک‌های خیرین به‌عنوان تبلیغات سیاسی استفاده نشود

گروه اجتماعی: معاون هماهنگی امور استان‌ها مجمع خیرین سلامت کشور از فعالیت 70 هزار خیرین فعال در عرصه سلامت در كشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، نخستین همایش تجلیل از خیرین حوزه سلامت شهرستان‌های لارستان و خنج  و حامیان دانشکده علوم پزشکی این شهرستان امروز، 8 دی‌ماه با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.
غنیان، معاون هماهنگی امور استان‌ها مجمع خیرین سلامت کشور نیز در این همایش از فعالیت ۲۵۰ مجمع خیرین سلامت در سطح ایران خبر داد و گفت: بیش از ۷۰ هزار نفر خیرین فعال در عرصه سلامت وجود دارد.
وی با اشاره به تشكیل نخستین مجمع خیرین تأمین سلامت در استان فارس افزود: کار ایجاد مجمع خیرین سلامت از استان فارس کلید خورد و در حال حاضر در بیش از ۲۵۰ نقطه کشور این مجمع شکل گرفته است.
غنیان با اشاره به اینکه در امر سلامت بیش از ۴ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است، گفت: مجمع خیرین سلامت بیشتر در عرصه ساخت مراکز درمانی و تجهیزات نوین پزشکی فعالیت داشته است.
وی خطاب به مسئولان، تکریم خیرین و بازکردن پیچ‌های اداری از سر راه آنان را دو خواسته نیکوکاران دانست و ادامه داد: متأسفانه برخی از مسئولان در مسائل متعدد در راه انجام کار خیر پیچ می‌اندازند.
جلیل حسنی، فرماندار ویژه لارستان نیز در این مراسم با بیان اینکه خیرین سرمایه‌های ملی هستند، گفت: این خیرین دارای حس نوع دوستی و ایران دوستی و دارای عرق ملی هستند که اگر اینگونه نبود یقیناً ما شاهد تشکلی بنام انجمن خیرین نیکوکار نبودیم.
وی با اشاره به اینکه شهرستان لارستان در کنار موسسات مالی یک پیوند معنوی نیز وجود دارد، افزود: مردمی که در طول تاریخ از خود نشانه‌های پایداری بر جا گذاشته‌اند واولین خاستگاه حکومت اسلامی بوده‌اند، چیزی به جز این هم انتظاری نیست.
حسنی با اشاره به اینکه سرمایه‌های خیرین لارستان ناشی از تلاش کارگران در شهر یا خارج از کشور بوده است نه از خام فروشی یا کمک‌های دولت، گفت: این کارگران به دلیل اعتقادات دینی و علاقه به شهر و روستای خود و با احساس نیاز کردن از سرمایه های خود در کار خیر به کار می‌برند.
 علی اکبر رامجردی، مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان فارس هم با اشاره به تجربیات خود در حوزه خیرین و مسئولان گفت: خیرین در مقابل کارهای خیری که انجام داده‌اند دچار مشکلاتی شده‌اند که از جمله می‌توان به جریمه شدن خیر توسط شهرداری بنا به کمیسیون ماده ۱۰۰ اشاره کرد.
وی با بیان اینکه طی جلسات مختلف مسائل پیش روی خیرین به اطلاع مسئولان و رهبری رسیده است، افزود: با وجود تأکید رهبری در همکاری با خیرین اما کماکان اتفاق خاصی نیافتاده و در قوانینی که  از ۱۰۰سال پیش تا به حال ایجاد شده هیچ قانونی برای کمک به خیرین حتی در بحث مالیات‌ها و انشعابات در نظر گرفته نشده است.
مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان فارس با اشاره به سابقه ۱۰ ساله آغاز فعالیت این مجمع در این استان، خطاب به مسئولان دانشکده علوم پزشکی لارستان، گفت: نباید فقط برای پول پروژه‌ها به دنبال خیرین باشیم بلکه باید پس از شروع به کار یک پروژه جهت مدیریت آن نیز از تصمیمات وی  بهره ببریم و او را نیز وارد کار کنیم.
وی با بیان اینكه در حال حاضر در شیراز بیش از ۴۰ هیئت امنا تشکیل شده و از کمک خیرین برای تصمیم در کارها بهره برده می‌شود، اظهار امیدواری کرد كه از کمک‌های خیرین به‌عنوان تبلیغات سیاسی و خودخواهانه استفاده نشود زیرا مردم به دلایل مذهبی و اعتقادی کمک می‌کنند و کارهای سیاسی را دوست ندارند.
عاطفه رئوفی، رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان نیز در این مراسم گفت: هر ۵ بیمارستان مستقر در حوزه دانشکده علوم پزشکی لارستان توسط خیرین ساخته شده است که این مهم یکی از بی‌نظیرترین اتفاقات در حوزه بهداشت و درمان است و نیکورزی و خیراندیشی یک سنت نهادینه شده در مردم خطه لارستان است.
وی با بیان اینکه تمامی ۱۴ پایگاه ۱۱۵ خدمات‌رسان در حوزه فوریت‌ها و اورژانس‌های جاده‌ای خیرساز است، گفت: در یکسال گذشته بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان پروژه‌های عمرانی در سطح لارستان کلید خورده که بیش از ۸۰ میلیارد تومان آن توسط خیرین با همت منطقه تأمین شده است.
ابوطالب مدرسی، مدیرعامل مجمع خیرین سلامت لارستان هم  در سخنانی از ساماندهی ۲۰۰ خیر در قالب مجمع خیرین سلامت شهرستان‌های لارستان و خنج خبر داد و گفت: در نیمسال نخست سال ۹۵ نیز خیرین لارستان و خنج معادل ۲۵ میلیارد تومان در امور عمرانی سلامت مشارکت داشته‌اند.
وی با اشاره به تاریخچه ایجاد مجمع خیرین سلامت، افزود: تمامی بیمارستان‌های تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی لارستان، خانه‌های بهداشت، درمانگاه‌ها، پانسیون پزشکان، تجهیزات و غیره توسط خیرین ساخته شده است.
مدرسی با برشمردن برخی از انتظارات خیرین از مسئوولان در انجام امور عام‌المنفعه، یادآور شد: وجود ساز و کاری برای تسهیل در انجام کارها، جلب اعتماد خیرین از طریق بهره‌گیری صحیح و دقیق، قدرشناسی مناسب از خیرین، مشارکت دانشکده علوم پزشکی لارستان در آماده سازی مقدمات و عملیاتی کردن پروژه‌های خیرساز و اخذ مجوزهای لازم، تلاش برای دریافت معافیت‌های مالیاتی برای خیرین، هماهنگی بین مجمع خیرین سلامت کشور و واحد مشارکت‌های اجتماعی وزارت بهداشت از جمله این موارد است.
یادآور می‌شود،‌در پایان این مراسم از ۳۰ خیر حوزه سلامت شهرستان‌های لارستان و خنج که یاور دانشکده علوم پزشکی بوده و پروژه‌های بهداشتی و درمانی آنها در سال‌های اخیر کلنگ‌زنی یا افتتاح شده است، تجلیل شد.
captcha