تعالیم اسلامی مملو از آموزه‌های عقلانی است/ لزوم پرهیز از انجام حركات افراطی در مذاهب اسلامی
کد خبر: 3554796
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳
رصاف:

تعالیم اسلامی مملو از آموزه‌های عقلانی است/ لزوم پرهیز از انجام حركات افراطی در مذاهب اسلامی

گروه معارف: سخنگوی جامعه اساتید حوزه‌های علمیه فارس با تأكید بر اینكه امروز دشمنان اسلام كوچك‌ترین حركت افراطی را به پای تمام اسلام و مسلمانان می‌گذارند، گفت: تعالیم اسلامی مملو از آموزه‌های عقلانی است كه به جزئی‌ترین مسائل رشد بشر توجه خاص كرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین امین رصاف، سخنگوی جامعه اساتید حوزه‌های علمیه فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، ضمن تكریم فرا رسیدن ایام هفته وحدت و میلاد پیامبر مكرم اسلام(ص)، این ایام را بهترین فرصت برای امت اسلامی جهت بهره‌گیری از تعالیم نبوی دانست و گفت: به خصوص در زمان ما كه تمام تلاش دشمنان اسلام بر این است تا با ایجاد اختلاف و تفرقه‌افكنی و با تقویت برخی از جریان‌های افراطی در شیعه و سنی زمینه را برای به جان هم انداختن شیعه و سنی فراهم كنند، مسئله وحدت امت پیامبر(ص) و بهره‌گیری از تعالیم ایشان ضرورت بیشتری به خود گرفته است.
وی افزود: قطعاً برای مسئله وحدت هم شیعه و هم سنی باید تمام تلاش را انجام دهند تا افراطیون در این مذاهب نتوانند بازیچه دشمن شوند و چهره اسلام را در جهان كریه جلوه دهند.
رصاف اظهار كرد: امروز دشمنان اسلام كوچك‌ترین حركت افراطی را به پای تمام اسلام و مسلمانان می‌گذارند و تلاش می‌كند كه اسلام را دینی خشن بی‌منطق ارائه دهند در حالی كه تعالیم اسلامی مملو از آموزه‌های عقلانی است كه به جزئی‌ترین مسائل رشد بشر توجه خاص كرده است.
استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم تأكید كرد: محبت، مودت، وحدت و غیره جزو مهم‌ترین تعالیم نبی مكرم اسلام(ص) بوده كه نباید اجازه دهیم با بهانه‌های مختلف دستخوش دسیسه‌های دشمنان قرار گیرند.
وی ادامه داد: توجه به دشمن و مبارزه با او و آماده شدن برای مقابله تمام قد با دشمنان طبق آیات الهی و تعالیم نبوی برای ما مسلمانان باید این هشدار را در پی داشته باشد تا به جای پرداختن به خود و دوستان و برادران خویش باید دشمن را هدف قرار دهیم و با تمام وجود برای مبارزه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری با او خود را آماده كنیم چرا كه قرآن مجید می‌فرماید خودتان را آماده كنید و هر آنچه می‌توانید از قوت فراهم كنید تا به واسطه آن دشمنان خدا و خود را پراكنده سازید.
رصاف در ادامه سخنان خود همچنین ولادت امام جعفر صادق(ع) را یادآور شد و گفت: آن حضرت از ظرفیت موجود در عصر خود بیشترین بهره را برای تربیت شاگردان استفاده كرد تا بتوانند از مكتب شیعه بیشترین دفاع را داشته باشند و این كار را نه تنها برای شیعیان بلكه اهل تسنن نیز انجام داد چنانچه بسیاری از بزرگان اهل تسنن نیز از شاگردان مكتب ایشان بوده‌ و از آن حضرت بهره‌های علمی فراوانی بردند و به اتفاق از جهت علمی و تقوایی در آن عصر همه بزرگان اعم از شیعه و سنی معترف بودند و خود را شاگرد این امام بزرگوار می‌دانستند.
دبیر جامعه اساتید حوزه‌های علمیه فارس تأكید كرد: قطعاً امام صادق(ع) با برنامه‌ریزی دقیقی كه در عصر خود انجام داد پشتوانه‌های عظیمی را برای ما شیعیان ایجاد كرد و امروز ما در عرصه‌های مختلف سخنان این امام بزرگوار روشنگر راهمان است و باید همه مردم خاصه جوانان با احادیث امام صادق(ع) بیشتر آشنا شوند تا بتوانند از این مكتب بیشترین بهره را ببرند.
captcha