دستیابی به عرفان حقیقی تنها از طریق ولایت‌پذیری امكان‌پذیر است
کد خبر: 3553338
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴
اعوانی:

دستیابی به عرفان حقیقی تنها از طریق ولایت‌پذیری امكان‌پذیر است

گروه معارف: رئیس انجمن حكمت و فلسفه ایران گفت: دستیابی به عرفان حقیقی تنها با ولایت‌پذیری كامل میسر می‌شود؛ چرا كه دین همواره محور ولایت بوده و هست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، غلامرضا اعوانی، رئیس انجمن حكمت و فلسفه ایران امروز، 22 آذرماه در نخستین همایش بین‌المللی «اهل بیت(ع) و عرفان شیعی» كه به‌‌مدت دو روز در دانشكده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه شیراز در حال برگزاری است، ضمن برشمردن ویژگی‌های عرفان شیعی، آن را یكی از عرفان‌های الهی دانست و گفت: دستیابی به عرفان حقیقی تنها با ولایت‌پذیری كامل میسر می‌شود چرا كه دین همواره محور ولایت بوده و هست.
اعوانی با یادآوری این نكته كه تمام ادیان دارای ولی هستند، انبیای الهی را ولی‌های خداوند بر روی زمین دانست و گفت: ختم ولایت تمام انبیای الهی در ولایت ختمی مرتبت حضرت محمد مصطفی(ص) است.
وی به شكل‌گیری عرفان‌های نوظهور در جامعه امروزی اشاره كرد و گفت: این عرفان‌های ساختگی و نوظهور همگی به دور از سایه ولایت شكل گرفته‌اند و در سایه محرومیت از ولایت و ولایت‌مداری، تبعیت از این عرفان‌ها رخ می‌دهد.
رئیس انجمن حكمت و فلسفه ایران با تأكید بر اهمیت توجه به طی طریق و مسیر و الگوبرداری از سبك زندگی اهل بیت(ع)، محبت آنان را نجات‌بخش دانست كه كافی نیست.
وی ادامه داد: محبت از سیر سلوك متفاوت است و طی كردن مسیر عرفان نیازمند سیر و سلوك است و باید در این راه از سیره اهل بیت(ع) الگوبرداری كرد.
captcha