کنفرانس «اشعار عاشورایی» در كراچی برگزار می‌شود
کد خبر: 3553155
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶

کنفرانس «اشعار عاشورایی» در كراچی برگزار می‌شود

گروه بین‌الملل: کنفرانس ادبی «بررسی اشعار عاشورایی» با شرکت ادبای برجسته و متخصصان ایران و پاكستان با همكاری خانه فرهنگ ایران در كراچی برگزار می‌شود.

کنفرانس «اشعار عاشورایی» در كراچی برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ضیغم حیدر، رئیس انتشارات دینی علمی الزهرا(س) و رئیس سابق مرکز فرهنگی فرانسه و از فرهیختگان معروف علمی، فرهنگی و رسانه‌ای کراچی، با محمدرضا باقری، مسئول خانه فرهنگ ایران در کراچی دیدار و گفت‌وگو كرد.
ضیغم حیدر طی سخنانی، همكاری خانه فرهنگ کشورمان در برگزاری کنفرانس ادبی و تحقیقی با عنوان بررسی اشعار عاشورایی با حضور دو تن از عاشورایی‌سرایان ایران و پاکستان در سال 1396 را خواستار شد.
رئیس انتشارات دینی علمی الزهرا(س) افزود: بخش مهمی از ادبیات فارسی و زبان اردو را در شبه قاره هند و پاکستان، اشعار وزین، پر مغز و پر شور عاشورایی تشکیل می‌دهد که علاوه بر علایق و تعلقات مردمی، در سطوح مختلف علمی و آموزشی هر دو کشور به آنها توجه و عنایت ویژه می‌شود.
وی ادامه داد: از نمادی‌ترین شعرای عاشورایی شبه قاره هند در اوایل قرن نوزدهم میلادی، میر ببرعلی انیس است. وی در تاریخ زبان و ادب اردو به عنوان خداوندگار سخن معروف است.
ضیغم حیدر در سخنان خود، پیشنهاد داد تا به مناسبت بزرگداشت صدمین سالروز میر ببرعلی انیس کنفرانسی ادبی و تحقیقی با همکاری نمایندگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کراچی برگزار شود و طی آن علاوه بر آثار عاشورایی میر انیس، آثار یکی از شعرای برجسته عاشورایی ایران اسلامی مورد بررسی قرار گیرد.
در این دیدار باقری، مسئول خانه فرهنگ ایران آمادگی این نمایندگی را برای همکاری در برگزاری کنفرانس‌های ادبی و تحقیقی اعلام كرد.
وی افزود: این کنفرانس با همکاری و مشارکت دو جانبه با شرکت ادبای برجسته و متخصصان دو کشور در سطح گسترده‌ای برگزار خواهد شد.
captcha