حفظ وحدت و انسجام، از آموزه‌های قرآنی است
کد خبر: 3552927
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸

حفظ وحدت و انسجام، از آموزه‌های قرآنی است

نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت با اشاره به هفته وحدت، حفظ انسجام امت اسلامی را از تاکیدات دین مبین اسلام و آموزه های قرآن کریم عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ایرنا نوشت: آیت الله زین العابدین قربانی اظهار کرد: اسلام نمی گوید اختلاف فکر نداشته باشید چراکه ساختار فکری، تعلیم و تربیتی، محیط زندگی و کنکاش و پژوهش ها در انسان، افکار مختلف بوجود می آورد.
وی تصریح کرد: امام (ره) و مقام معظم رهبری این هفته را به نام وحدت نامگذاری کرده اند و برنامه هایی انجام می دهند که دل ها به هم نزدیک و دشمنی ها زدوده شود و تنازع و اختلافات از بین برود.
آیت الله قربانی اضافه کرد: اگرچه انسان ها همه یک جور آفریده شدند اما هرکس به واسطه محیطی که در آن پرورش یافته و تحت تعلیم و تربیتی که قرار گرفته و پژوهشی که انجام داده، دارای فکر خاصی است.
وی گفت: باورها با جبر حاصل نمی شود و بایستی با کارهای علمی ، فرهنگی و مناظره های منطقی، افکار ویژه را در دیگران بوجود آورد.
وی با بیان اینکه گاهی اختلاف نظرها موجب تکامل و پیشرفت جامعه می شود، ادامه داد: اهل کتاب می توانند دارای مذهب خود باشند و توجه داشته باشیم که روح اسلام با آدم کشی منافات دارد چراکه اسلام دین فطرت است.
آیت الله قربانی خاطرنشان کرد: با توجه به استعدادها، ظرفیت ها و جمعیت امت اسلامی، چنانچه وحدت خود را حفظ کنیم؛ دشمنان به اهداف شان دست نمی یابند.
وی در خاتمه سخنانش با تاکید بر ضرورت آشنایی با فرهنگ صحیح قرآنی گفت: باید بر آشنا کردن افکار مردم با حقایق دین اهتمام داشته باشیم چراکه همه چیز در قرآن است و این کتاب آسمانی، آیین زندگی است.
دوازدهم ربیع الاول سالروز میلاد پیامبر بزرگوار اسلام به روایت اهل سنت و هفدهم ربیع الاول نیز میلاد پیامبر اعظم (ص) به روایت شیعیان است و بر این اساس از دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول ، هفته وحدت نامگذاری شده است.
captcha