از برگزاری دوره‌های تربیت دینی كودكان تا اعطای دانشنامه قرآنی در فارس
کد خبر: 3550852
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴
كرباسی تشریح كرد:

از برگزاری دوره‌های تربیت دینی كودكان تا اعطای دانشنامه قرآنی در فارس

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی استان فارس در تشریح فعالیت‌های دو ماه اخیر این اتحادیه از برگزاری دوره‌های تربیت دینی كودكان در مهدكودك‌های این استان و همچنین اعطای دانشنامه قرآنی به كاركنان بهزیستی و همچنین دانشجویان دانشگاه علوم پزشكی شیراز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، زهرا كرباسی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی استان فارس امروز، 14 آذرماه در سومین نشست كمیسیون آموزش عمومی قرآن شورای توسعه فرهنگ قرآنی این استان كه به میزبانی آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: از آنجا كه مقام معظم رهبری تأكید فرموده‌اند كه بار اصلی مباحث قرآنی به دوش نهادهای مردمی است لذا ما نیز تلاش می‌كنیم تا فعالیت‌های مناسبی را در این زمینه انجام دهیم.

فعالیت 150 مؤسسه قرآنی ذیل اتحادیه مؤسسات مردمی فارس
وی با یادآوری اینكه 150 مؤسسه قرآنی ذیل این اتحادیه فعالیت می‌كنند، گفت: با 400 تشكل قرآنی كه ذیل سازمان تبلیغات اسلامی فارس فعالیت می‌كنند، می‌توان گفت ظرفیت قرآنی مردمی بسیار خوبی در فارس وجود دارد.
كرباسی در ادامه به تشریح فعالیت‌های دو ماه اخیر این اتحادیه پرداخت و با بیان اینكه طی دو ماه اخیر فعالیت‌های مشتركی با سازمان بهزیستی آغاز كرده‌ایم، افزود: همكاری ما با بهزیستی فارس در دو بخش مهدهای كودك و كاركنان این سازمان صورت می‌گیرد.

اعطای دانشنامه قرآنی منوط به درك مفاهیم آیات قرآن است

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی استان فارس از اعطای دانش‌نامه قرآنی به كاركنان بهزیستی این استان خبر داد و گفت: كسانی می‌توانند این دانش‌نامه را اخذ كنند كه مسلط به روخوانی قرآن همراه با درك مفاهیم آن باشند.
وی با بیان اینكه چنین طرحی را با دانشگاه علوم پزشكی شیراز ویژه دانشجویان هم انجام می‌دهیم، افزود: علاوه بر این‌ها دوره‌های آموزشی با عنوان تربیت دینی كودك، شناخت پروردگار و مفاهیم مذهبی كه كودك باید با آنان آشنا شود برای مهدكودك‌های بهزیستی اجرا می‌كنیم كه تاكنون این دوره‌ها در 120 مهدكودك شیراز اجرا شده‌اند.

تشكیل كمیته‌های تخصصی برای تولید محتوای آموزشی دینی برای مهدكودك‌ها
كرباسی با تصریح اینكه این دوره‌ها علاوه بر كودكان، برای والدین و كاركنان مهدهای كودك هم برگزا رمی‌شود، گفت: همچنین در بحث تولید محتوای آموزشی برای مهدكودك‌ها هم فعالیت می‌كنیم و در این راستا تمام محتوای آموزشی دینی كه در سطح كشور و فارس برای كودكان وجود دارد را جمع‌آوری كرده و در یك كمیته علمی، تخصصی و مذهبی آن را مورد ارزیابی قرار داده و نواقص آن‌ها را برطرف كردیم و پیشنهاداتی هم برای بهبود آن‌ها همراه با ارائه محتوای جدید انجام دادیم.

برگزاری دوره‌های حفظ موضوعی قرآن برای كودكان 4 سال به بالا
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی استان فارس همچنین از برگزاری دوره‌های حفظ موضوعی قرآنی به همراه آموزش زبان عربی ویژه كودكان 4 سال به بالا در این استان خبر داد و گفت: همچین دوره آموزش مكالمه زبان عربی را ویژه روحانیان حج و طلاب با مشاركت حوزه‌های علمیه فارس برگزار خواهیم كرد.
وی در پایان گفت:‌ اجرای تمام این برنامه‌ها مستلزم همكاری تمام مسئولان با نهادهای مردمی است و باید به این مسئله توجه داشت كه نهادهای مردمی نیاز به حمایت‌های مالی دارند.
captcha