حرم امین ولایت، امروز نگین سوگواران رضویون جنوب كشور بود/عزاداری 7هزار هیئت در فارس
کد خبر: 3550049
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴

حرم امین ولایت، امروز نگین سوگواران رضویون جنوب كشور بود/عزاداری 7هزار هیئت در فارس

گروه اجتماعی: همزمان با سراسر كشور، حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) در سالروز شهادت ثامن‌الحجج حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) مملو از خیل عظیم عزاداران شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، همزمان با سراسر كشور، مردم سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی در سالروز شهادت ثامن‌الحجج حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) به سوگواری و عزاداری پرداختند.
عاشقان خاندان عصمت و طهارت(ع) در تمام نقاط استان فارس از صبح امروز، 10 آذرماه سینه‌زنان و عزاداری‌كنان به‌صورت دسته‌جات سینه‌زنی و زنجیرزنی به سمت بقاع متبركه، حسینیه‌ها، تكایا و مساجد شهر و منطقه حركت كردند.
محوریت سوگواری‌های عظیم رضویون در تمام شهرستان‌ها با بقاع متبركه و در شهر شیراز نیز حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع)، برادر بزرگوار امام رئوف بود.
علی شاهینی، دبیر شورای هیئات مذهبی استان فارس در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار ایكنا گفت: 7 هزار هیئت مذهبی استان فارس امروز همزمان با سراسر كشور به سوگواری و عزاداری در سالروز شهادت شمس‌الشموس پرداختند.
وی اظهار كرد: علاوه بر این‌ها هیئات مذهبی از نقاط مختلف كشور به خصوص خطه جنوب كشور برای عرض ادب و تسلیت به ساحت مقدس حضرت احمدبن موسی(ع)، امین ولایت و برادر بزرگوار حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) در این حرم مطهر به سوگواری و عزاداری پرداختند.
شاهینی با بیان اینكه مراسم‌های سوگواری هیئات مذهبی شیراز تا ساعت 14 امروز ادامه دارد، گفت: دوستی اهل‌ بیت(ع) برای ما ایرانیان وظیفه بزرگ دینی و میهمان‌نوازی، آئینِ دیرینه ایرانیان است و عشق و ارادتِ ما ایرانیان به ثامن الحجج عشق و ارادتی پایان‌ناپذیر است.
بنا بر این گزارش، در تمام 1400 بقعه متبركه استان فارس نیز مراسم‌های سوگواری و عزاداری سالروز شهادت شمس‌الشموس به‌همین منوال برگزار می‌شود كه در آن دوستداران و عاشقان خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به وسیله برگزاری مراسم‌های سوگواری به ابراز ارادت خود نسبت به این خاندان مطهر می‌پردازند.
captcha