روایت مصائب اهل‌بیت در «خط سرخ شیدایی»
کد خبر: 3549403
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱

روایت مصائب اهل‌بیت در «خط سرخ شیدایی»

گروه اندیشه: سومین نشست «خط سرخ شیدایی» به همت جهاد دانشگاهی برگزار شد و در این مراسم ضمن تعزیه‌خوانی، بخشی از مصائب اهل بیت(ع) پس از حماسه عاشورا نقل شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سومین برنامه «خط سرخ شیدایی» ظهر امروز (7 آذر)، به مناسبت رحلت پیامبر اسلام(ص) و شهادت امام حسن‌مجتبی(ع) و امام رضا(ع) و به همت موسسه علمی-کاربردی جهاد دانشگاهی و با حضور دانشجویان، دانشگاهیان و جهاد‌گران عرصه علم و دانش در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی برگزار شد.
در این برنامه ابتدا مراسم تعزیه‌خوانی که به حوادث کاخ ابن‌زیاد می‌پرداخت، برگزار شد. در بخشی از این مراسم، مصائب اهل بیت(ع) از زبان حضرت رقیه(س)، خطاب به امام حسین(ع) چنین بیان شد:‌ گوشه خرابه‌مون خوش اومدی/ به یتیمان چه عجب تو سر زدی/ عمه می‌گفت که بابات رفته سفر/ حالا که تو اومدی منم ببر/ گوشه خرابه مهمونی شده/ بابا جون لبات چرا خونی شده/ قربون محاسن خونیت بابا/ سنگ کی خورده به پیشونیت بابا»
در ادامه صابر خراسانی، شاعر و مداح اهل بیت به قرائت شهرهایی در خصوص حماسه حسینی و اهل بیت(ع) پرداخت.
در پایان برنامه عبدالرضا مجدالدین، رییس موسسه علمی–کاربردی جهاد دانشگاهی و محسن قرنفلی معاون آموزشی جهاد دانشگاهی  به خانم سمینه بیاتی برگزیده قرآنی و سه تن از کارکنان و دانشجویان حاضر جوایزی را اهدا کردند.

captcha