آسمان فارس مزین به قدوم پرستوهای مهاجر شد/ ورود 11 شهید گمنام
کد خبر: 3548842
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷

آسمان فارس مزین به قدوم پرستوهای مهاجر شد/ ورود 11 شهید گمنام

گروه اجتماعی:‌ مراسم استقبال از پیكرهای مطهر 11 تن از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس از ساعت 7 صبح امروز از محل فرودگاه شیراز به سمت معراج شهدا با حضور اقشار مختلف مردم شهیدپرور و ولایت‌مدار فارس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، صبح امروز شنبه، 6 آذرماه آسمان فارس مزین به قدوم 11 پرستوی مهاجر گمنام دوران دفاع مقدس شد و عطر حضور آنان در فضای این استان پیچید.
پیكرهای مطهر 11 شهید گمنام دوران دفاع مقدس شب گذشته وارد فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز شدند واز ساعت 7 صبح امروز نیز مراسم استقبال از پیكرهای مطهر این شهدا از مسجد فرودگاه همراه با قرائت زیارت عاشورا آغاز شد.

اعلام مناطق تفحص‌شده شهدا
سرهنگ غلامحسین خسروی، مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار ایكنا با بیان اینكه مناطق تفحص شده این شهدا اعلام شده است، گفت: پیكرهای مطهر این شهدا از مناطق میانی شرق دجله، جزایر مجنون، امام رصاص، كربلای 4، فاو و تك دشمن شناسایی شده‌اند.
وی با تصریح اینكه پیكرهای مطهر این شهدا در 6 نقطه فارس تشییع و به خاك سپرده خواهند شد، افزود: میانگین سنی این شهدا از 18 تا 32 سال است.

برپايی 17 مراسم شب وداع با شهدا در فارس
خسروی همچنین از برگزاری 17 مراسم شب وداع با این شهدا در نقاط مختلف فارس خبر داد و گفت: در شهر شیراز 8 مراسم شب وداع با حضور این شهدا برگزار خواهد شد كه برنامه‌های شب‌های وداع از بعد از نماز مغرب و عشاء و در مكان‌هایی نظیر حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) برگزار خواهند شد.
مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با تصریح اینكه پیكر مطهر یك تن از این شهدا امروز برای برگزاری مراسم تشییع به سروستان منتقل خواهند شد، گفت:‌ مراسم تشییع و خاكسپاری پیكر مطهر این شهدا فردا در محل گروه 56 توپخانه یونس سروستان به خاك سپرده خواهد شد.
وی با اشاره به اینكه پیكرهای مطهر دو شهید گمنام در روزهای دوشنبه در دانشگاه علوم پزشكی فسا و دو شهید دیگر در میان شهر تشییع و به خاك سپرده می‌شوند، گفت: همچنین در همین روز نیز پیكرهای مطهر دو تن از شهدا در بخش سرچهان بوانات تشییع و به خاك سپرده می‌شوند.
خسروی اظهار كرد: در روز چهارشنبه نیز مراسم‌های تشییع پیكرهای 4 تن از این شهدا در شهرهای جنت‌شهر و فورگ و دو برجی داراب برگزار خواهند شد.

تشريح مسيرهای استقبال از شهدا در شيراز

مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس ضمن دعوت از اقشار مختلف جهت حضور در مراسم‌های شب‌های وداع، تشییع و خاكسپاری شهدا گفت: جهت استقبال مردم از پیكرهای مطهر این شهدا و همچنین كسب فیض معنوی، مسیرهایی را برای استقبال مردم شهیدپرور شیراز از این شهدا انتخاب كردیم كه این شهدا بعد از فرودگاه در مسیرهای بلوار مدرس، میدان ولیعصر(عج)، بلوار كریم‌خان زند، میدان امام حسین(ع)، چهار راه 15 خرداد، بلوار لطفعلی‌خان زند، سه راه نمازی، سه راه احمدی جهت استقبال مردم انتقال می‌یابند و در نهایت پیكرهای آنان به معراج شهدا واقع در محل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس انتقال خواهند یافت.
captcha