تقابل حسینیان و یزیدیان همواره در تاریخ جاری است
کد خبر: 3548569
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵
اسدی:

تقابل حسینیان و یزیدیان همواره در تاریخ جاری است

گروه اجتماعی: مسئول بازرسی قرارگاه حضرت خاتم الانبیاء با بیان اینكه صف تقابل امام حسین(ع) و یزید همواره در تاریخ ساری و جاری است، بر اهمیت شناخت یزیدیان زمان خود تأكید كرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، سردار سرتیپ پاسدار محمد جعفر اسدی، مسئول بازرسی قرارگاه حضرت خاتم الانبیاء شب گذشته، 3 آذرماه در نخستین شب شعر و خاطره 1500 شهید کارگری استان فارس كه به‌مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج در شیراز برگزار شده بود، حفظ شرف، عزت، تمامیت ارضی و دین نظام جمهوری اسلامی را مدیون رهبری‌های داهیانه ولایت فقیه، امام راحل و مقام معظم رهبری دانست.
وی با یادآوری رشادت‌ها و دلاورمردی‌های جامعه كارگری در دوران دفاع مقدس كه در عرصه‌های مختلف اعم از پل‌سازی، سنگرسازی، خاكریزسازی و غیره تلاش می‌كردند، افزود: جامعه كارگری ما در دوران دفاع مقدس زحمات فراوانی كشیدند تا ما به پیروزی برسیم.
اسدی اظهار كرد: در دوران دفاع مقدس از فرماندهی رده اول تا كسی كه میدان مین را برای رزمندگان اسلام پاك می‌كرد همگی كارگر بودند و همه كاری می‌كردند و اصلاً جوهره اصلی دفاع مقدس كار بود.
مسئول بازرسی قرارگاه حضرت خاتم الانبیاء ادامه داد:‌ افتخاری كه ما پاسداران و بسیجیان در دوران دفاع مقدس داشتیم این بود كه پیشاپیش كارگران، خودمان كار كرده، سنگر درست كرده، گونی خاك پر می‌كردیم و بیل و كلنگ به دست می‌كردیم و نتیجه آن هم دستیابی به پیروزی بود.
وی با یادآوری اینكه در جبهه‌ها كسی به كسی امر نمی‌كرد و همه كار می‌كردند، گفت: اگر فرماندهی در میان سپاهیان و بسیجیان می‌خواست بگوید این كار را بكنید خودش قبل از همه، این كار را می‌كرد و ما هیچوقت در جبهه نگفتیم بروید جلو و همیشه گفتیم بیایید جلو و فرماندهان از رده لشكر تا فرمانده گردان همیشه خودشان در خط مقدم بودند و دیگران را به جلو آمدن تشویق می‌كردند.
اسدی با بیان اینكه مردم فارس هم دارای فرهنگ بالایی هستند و هم كارشان ارزشمند است، گفت: امروز به حمد الهی ایران اسلامی ما در اوج قله قرار دارد و همه عالم به آن نگاه می‌كنند و مهم‌ترین دلیل این مسئله نیز داشتن ولی فقیه و ناخدای كشتی است كه این كشتی را به سلامت به منزل می‌رساند.
مسئول بازرسی قرارگاه حضرت خاتم الانبیاء با یادآوری اینكه جمله تاریخی امام راحل در هنگام تنفیذ حكم ریاست جمهوری بنی صدر كه فرمودند حب دنیا رأس كل خطیئه، گفت: انقلاب كردن برای دستیابی به مال دنیا موجب شكست می‌شود.
وی در ادامه ضمن برشمردن خاطرات دلاورمردی‌های شهدا در دوران دفاع مقدس گفت: آن همه  فداكارهای و جهادهای فی سبیل‌الله در اثر نان حلال است اما بر عكس كسانی كه در شكمشان نان حرام باشد چه بخواهند چه نخواهند در صف یزیدیان هستند.
اسدی با تأكید بر اهمیت شناخت یزید زمان امروزی اظهار كرد: زمانی شهید آیت‌الله مطهری نیز فریاد كشیدند كه یزید و شمر زمان خود را بشناسید و آن یزید و شمر مرده است لذا باید مراقب باشیم كه مبادا در صف یزیدیان زمان خود قرار گرفته باشیم چرا كه امروز هم صف امام حسین(ع) وجود دارد و هم صف یزید و هر كسی باید خود را تطبیق دهد كه در كدام صف قرار گرفته است.
مسئول بازرسی قرارگاه حضرت خاتم الانبیاء با بیان اینكه صف امام حسین(ع) و یزید هر كدام دارای مشخصاتی هستند، گفت: گاهی اوقات ملك ری برای هر كسی متفاوت است یكی درجه، دیگری خانه و غیره هر كسی ممكن است برای دستیابی به ملك ری در صف یزید قرار بگیرد لذا باید مراقب باشیم و ببینیم كه در كدام صف هستیم.
وی با تأكید بر اینكه صف امام حسین(ع) و یزید همواره در تاریخ ساری و جاری است، گفت: برخی‌ها تا هنگام ظهر عاشورا هم آمدند اما امام حسین(ع) را ترك كردند بنابراین باید هوشیاری خود را دو چندان كنیم كه صف امام حسین(ع) را نباید نیمه رها كرد و رفت.
اسدی با یادآوری فرمایشات امام راحل كه فرمود آنچه داریم از محرم و صفر است، گفت: آنچه داریم از عاشورای محرم است و همچنین هرچه داریم از اربعین صفر هم هست و این همان باغی است كه دوست‌داران اهل بیت(ع) در آن پرورش پیدا می‌كنند.
مسئول بازرسی قرارگاه حضرت خاتم الانبیاء با بیان اینكه انسان‌ها هر لحظه در حال آزمایش هستند و نفس درونی ما یك لحظه هم ما را رها نمی‌كند، گفت: تنها راه مقابله با این نفس، مناجات و توسل به درگاه خداوند است و اگر توانستیم در زمان جوانی در مقابل هوای نفس خود مقابله كنیم، موفق خواهیم شد وگرنه این نفس همراه با ما پیر خواهد شد تا خلق و خوی ما را تغییر دهد بنابراین ما انسان‌ها همیشه نیازمند مراقبت از هوای نفسانی خود هستیم تا مبادا ما را در صف یزیدیان زمان قرار دهد.
وی با تأكید بر اینكه معامله با شیطان در هیچ مكان و زمانی نه سود داشته و نه دارد، گفت:‌اگر امام را قبول داریم باید بدانیم كه آمریكا شیطان بزرگ است لذا نه معامله با آمریكا و نه مذاكره و قرابت با آن برای ما هیچ زمان سودی ندارد چون امام فرمودند آنچه فریاد دارید بر سر آمریكا بزنید لذا ما باید این را بفهمیم كه صف ما كدام یكی است.
اسدی اظهار كرد: در عاشورا یك نفر اهل سنت هم نبود و آنچه در صحرای كربلا آمده بودند همه مدعی شیعه اهل بیت(ع) بودند. اما چه شد كه همه آن‌ها در مقابل خاندان اهل بیت(ع) قرار گرفتند و با آنان جنگیدند لذا امروز هم باید مراقب باشیم كه دوستی با یزیدیان زمان ما را در مقابل ولی فقیه زمان خود قرار ندهد.
مسئول بازرسی قرارگاه حضرت خاتم الانبیاء ادامه داد: باید مراقب باشیم برای اینكه بخواهیم شكممان پرشود، یا اقتصادمان رونق پیدا كند و یا هواپیماهای ما تأمین شود، در مقابل ولی فقیه نایستیم گرچه این شهدا هم نمی‌گذارند كسی كه نان حلال می‌خورد در این مسیرها قرار گیرد.
captcha