برگزاری آئین تعزیه‌خوانی در کانون اصلاح و تربیت زندان کرمان
کد خبر: 3546962
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۵:۴۱

برگزاری آئین تعزیه‌خوانی در کانون اصلاح و تربیت زندان کرمان

گروه فرهنگی: در آستانه اربعین حسینی، آئین تعزیه‌خوانی در کانون اصلاح و تربیت زندان کرمان توسط گروه تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل‌(ع) روستای ده‌زیار برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، به مناسبت فرا رسیدن ایام اربعین حسینی(ع)، مجلس تعزیه شهادت حضرت علی‌اکبر(ع) دیروز جمعه، 28 آبان در کانون اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌های استان کرمان برگزار شد.
در این مجلس تعزیه که توسط گروه تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل‌(ع) روستای ده‌زیار شبیه‌خوانی شد، ماجرای شهادت دو طفلان حضرت زینب(س) و همچنین وداع حضرت علی‌اکبر(ع) و شهادت ایشان به نمایش گذاشته شد.
مجلس تعزیه شهادت حضرت علی‌اکبر(ع) که با حضور تعداد زیادی از مددجویان اصلاح و تربیت همراه بود در فضایی کاملا معنوی و سرشار از عشق به اهل‌بیت(ع) شبیه‌خوانی شد.
در این مجلس تعزیه، هنرمندان حسینی، صالح صدقی، علی، امین، مصطفی، امیر‌حسین و محمدامین افضلی، غلامرضا سبحانی‌فرد، معین و ثارالله انکوتی از گروه تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل‌(ع) روستای ده‌زیار در قسمت‌های موافق و مخالف خوانی ایفای نقش کردند.
یادآور می‌شود، این مجلس تعزیه به همت معاونت فرهنگی و اصلاح و تربیت کانون اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌های استان کرمان اجرای عمومی شد.
منبع: اداره کل زندان‌های استان کرمان
captcha