محبت اهل بیت(ع)؛ پیوند‌دهنده بکتاشیه و ایران
کد خبر: 3545800
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲
رهبر جهانی بکتاشیه:

محبت اهل بیت(ع)؛ پیوند‌دهنده بکتاشیه و ایران

گروه بین‌الملل: «آی بابا موندی» در جلسه‌ای با معاون بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در آلبانی گفت: محبت اهل بیت(ع) پیوندی استوار بین ما و ایران ایجاد می‌کند و ایران تنها تکیه‌گاه بکتاشیه است.

محبت اهل بیت(ع) پیوند‌دهنده بکتاشیه و ایران است
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، عباس خامه‌یار، معاون بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ادامه سفر خود به آلبانی، با ابراهیم آی بابا موندی، رهبر جهانی بکتاشیه، دیدار و گفت‌وگو كرد.
عباس خامه‌یار، در این دیدار كه در محل «ادعون مرکز جهانی بکتاشیان» واقع در تیرانا(پایتخت) انجام شد، موضوع همکاری‌های دوجانبه را بررسی کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره تکیه‌گاه و مأمن طریقت‌ها و محبان اهل‌ بیت(ع) بوده است.
خامه‌یار افزود: در حال حاضر بسیاری از رهبران فرق اسلامی با توجه به جایگاه و آثار ارزشمند انقلاب اسلامی، نگاه خاصی به ایران دارند و شهرهای تهران و مشهد مقدس، به محل رایزنی و گفت‌وگوی رهبران ادیان و مذاهب مختلف تبدیل شده است.
وی در ادامه با بیان اینكه در ماه‌های اخیر، کنفرانس‌ها و نشست‌های مهمی در ایران با حضور رهبران برجسته دینی و مذهبی از سراسر جهان برگزار شده است، افزود: از حضرتعالی دعوت می‌کنیم كه با توجه به اعتقادات یکسان و محبت مؤمنین بکتاشی به اهل‌ بیت(ع)، میهمان ما در تهران باشید.
معاون بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تأكید كرد: طریقت بکتاشیه به خصوص مرکز جهانی بکتاشیه، می‌تواند در مسیر صلح و دوستی و گسترش مفاهیم ارزشمند اسلامی و حتی در روابط دوجانبه ایران و آلبانی نقش مهمی داشته باشد.
خامه‌یار در پایان سخنانش اظهار كرد: همکاری‌های فرهنگی ـ دینی بین مرکز جهانی بکتاشیه و رایزنی فرهنگی ایران در آلبانی که با نام «بنیاد سعدی شیرازی» شناخته می‌شود، بسیار ارزشمند و قابل تحسین است و امیدواریم این همكاری‌ها رو به گسترش باشد.
در ادامه این دیدار ابراهیم آی بابا موندی، ضمن تأیید سخنان عباس خامه‌یار و با اشاره به نام معاون بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی (عباس) که در فرهنگ علویون بکتاشی از جایگاه مقدس و والایی برخوردار است، دیدار با خامه‌یار را به فال نیک گرفت.
وی همچنین با آرزوی خیر و برکت در نتیجه این مذاکرات، گفت: همیشه گفته‌ایم که ایران تنها تکیه‌گاه مطمئن ما محسوب می‌شود و کشورهای اسلامی قابلیت چنین حمایتی از ما را ندارند.
بابا موندی ادامه داد: این ادعا هم خیلی عجیب نیست؛ ما با ایران هم‌عقیده و هم‌مسلک هستیم. محبت اهل بیت (ع) پیوندی استوار بین ما و ایران ایجاد می‌کند و البته انتظار همراهی بیشتری از ایران در پشتیبانی و حمایت از طریقت بکتاشیه داریم  
وی سپس با اشاره به فرایند همکاری‌های دوجانبه گفت: از گذشته‌های دور تا کنون، با بنیاد سعدی شیرازی در زمینه‌های مختلف همکاری داشته‌ایم.
رهبر جهانی بکتاشیه در بخش دیگری از سخنان خود اظهار كرد: ما دشمنان مشترکی داریم و فضای جهان اسلام، فضای آشفتگی، تفرقه و حاکمیت جهل است. به دلیل وجود چنین شرایطی است كه عنوان می‌كنیم نیاز به حمایت بیشتری داریم.
بنا بر اعلام این خبر، پس از انجام این دیدار، معاون بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و همراهان وی با همراهی بابا موندی، از موزه ارزشمند و غنی مرکز جهانی بکتاشیه و دیگر بخش‌های مرکز ادعون، بازدید كردند.
captcha