اعزام 380 دستگاه اتوبوس از استان مرکزی به مرز مهران
کد خبر: 3545671
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷

اعزام 380 دستگاه اتوبوس از استان مرکزی به مرز مهران

گروه اجتماعی: رئیس اداره حمل و نقل مسافر استان مرکزی از اعزام 380 دستگاه اتوبوس جهت جابجایی مسافران عتبات و عالیات به مرز مهران خبر داد و گفت: از این تعداد، 340 دستگاه اتوبوس متعلق به اراک و مابقی به شهرستان‌ها اختصاص دارد.

حمیدرضا قاسمی، رئیس اداره حمل و نقل مسافر استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: اعزام زائران به مرز مهران به صورت پراکنده از اول آبان ماه آغاز شده و همچنان به قوت خود باقی است.
وی با اشاره به اینکه تاکنون در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای این اداره، 380 دستگاه اتوبوس وظیفه جابجایی زائرین را برعهده داشته است، اظهار کرد: از آمار ارائه شده بیشترین فراوانی با 340 دستگاه اتوبوس متعلق به اراک و مابقی به شهرستان‌ها اختصاص دارد.
قاسمی اعلام کرد: تاکنون 16هزار و 700 نفر به مرز مهران برای ورود به حرمین شریفین جابجا شده‌اند، با توجه به اینکه این جابجایی همچنان ادامه دارد مقایسه با سال قبل امکان پذیر نیست و این قیاس پس از اتمام جابجایی زائران اعلام خواهد شد.
وی یکی از برنامه‌های این سازمان را اعزام ناوگان حمل و نقل جاده‌ای برای بازگرداندن زائرین به استان دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه زائرین در حال اعزام به عراق هستند در حال حاضر برنامه‌ای برای بازگشت نداریم، اما با قرار گرفتن در روزهای پرازدحام منتهی به اربعین و روزهای پس از این ایام، اتوبوس‌ها جهت بازگرداندن مسافرین به مهران اعزام خواهند شد تا زائرین دغدغه بازگشت نداشته باشند.
قاسمی آمار سال گذشته اعزام زائرین به مهران را یک‌هزار دستگاه اتوبوس عنوان کرد و افزود: با اعزام‌های انجام شده پیش‌بینی می‌شود امسال سیر صعودی در جابجایی مسافرین عتبات و عالیات داشته باشیم.
captcha