وزیر ارشاد مسیر گفتمان‌های فرهنگی را هموار کند/ بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها
کد خبر: 3543343
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷
آذر عنوان کرد:

وزیر ارشاد مسیر گفتمان‌های فرهنگی را هموار کند/ بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها

گروه ادب: استاد ادبیات دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مسیر فرهنگ برای گفتمان‌های فرهنگ جهانی را هموار کند، اظهار کرد: اگر از مجموع استعدادها و ظرفیت‌ها استفاده شود، این وزارتخانه چند گام به جلو خواهد رفت.

اسماعیل آذر، استاد ادبیات دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره اولویت‌های حوزه فرهنگ گفت: در ابتدا باید از زحمات علی جنتی، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکر کنم، اما چند ویژگی مثبت و برجسته در سیدرضا صالحی‌امیری، وزیر جدید سراغ دارم، این چند ویژگی می‌تواند در ساختار یک ظرفیت متخصص و یک منبع انسانی بروز کند؛ از این‌رو اگر از مجموع استعدادها و ظرفیت‌ها استفاده شود، این وزارتخانه چند گام به جلو خواهد رفت.

مدیریت نظام‌مند

وی افزود: وی در مدیریت بسیار نظام‌مند عمل می‌کند، حرف‌های همه را به دقت می‌شنود، این موضوع شامل هنرمندان، مدیران، اصحاب دانش و توده مردم می‌شود، اگر کاری بخواهد انجام دهد متکی به دانش و از روی حساب و کتاب است.

آذر ادامه داد: از صاحبان هنر و دانش تا جایی که مقدور باشد، بهره می‌گیرد، دریافت‌ها و درآمدهای مالی – اگر چه اندک – درست مدیریت می‌کند و دیده‌ام که تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا دلی آزرده شود، همچنین خطوط نظام و رهبری را با استحکام هر چه تمام‌تر رعایت می‌کند.

راه‌اندازی اتاق اندیشه در کتابخانه ملی

وی در ادامه تصریح کرد: در کتابخانه ملی از روز نخست اتاق اندیشه راه‌اندازی کرد و دانشی‌ترین شخصیت‌های علمی کشور را دعوت کرد تا با تفکر جمعی این سازمان را مدیریت کند، از این‌رو سازمان اسناد و کتابخانه ملی در زمان وی پیشرفت داشت؛ اگر چه مدیران قبل هم زحمات فراوان متحمل شده بودند، البته قرار هم چنین است که هر که در سمتی حضور پیدا می‌کند باید آن سازمان یا وزارتخانه را یک یا چند گام جلو ببرد.

وی در ادامه انتظار جامعه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را عنوان و بیان کرد: اصولاً هنرمندان چشم و چراغ هر قومی به حساب می‌آیند انتظارات زیادی هم ندارند، ولی حفظ حرمت، شأن و منزلت این گروه فرهیخته باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد. همچنین جامعه نیازمند آرامش، نشاط و امید است و تا حد امکان باید در این زمیه کار شود.

دعوت از شخصیت‌های کاردان

آذر گفت: شخصیت‌های کاردان و دانشمند و متفکران بزرگ باید دعوت شوند تا جامعه از اندیشه و هنرشان بهره بگیرد. موج کتابخوانی و اندیشه‌های متعال باید مورد توجه بوده و زبان فارسی در تمامی ابعاد تقویت شود. 

وی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران قطب فرهنگی و معرفت جهانی است و باید مسیر این فرهنگ برای گفتمان‌های فرهنگ جهانی هموار شود؛ از این‌رو با دانش و مدیریتی که وزیر جدید از آن برخوردار است باید منتظر خبرهای خوب باشیم.

captcha