اقدامات مهم صالحی‌امیری در عرصه فرهنگ/ تبدیل کتابخانه ملی به مرکز علمی و فرهنگی
کد خبر: 3542370
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳
نجفقلی حبیبی تشریح کرد:

اقدامات مهم صالحی‌امیری در عرصه فرهنگ/ تبدیل کتابخانه ملی به مرکز علمی و فرهنگی

گروه ادب: گزینه پیشنهادی وزارت ارشاد در کتابخانه ملی ایران فردی مؤثر است که اقدامات فرهنگی مهمی را انجام داده و این سازمان را به مرکز علمی، فرهنگی و اجتماعی تبدیل کرده است و می‌تواند از عهده مسئولیت وزارت ارشاد برآید.

نجفقلی حبیبی، عضو هیئت امنای سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره صالحی‌امیری وزیر پیشنهادی دولت یازدهم برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با توجه به اینکه وی در کتابخانه ملی ایران فردی مؤثر بوده و اقدامات فرهنگی مهمی را انجام داده و این سازمان را به مرکز علمی، فرهنگی و اجتماعی تبدیل کرده است؛ از این رو این موضوع می‌تواند در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز اثرگذار باشد.
وی افزود: البته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متفاوت است و وزیر ارشاد باید با جریان‌های مختلف فرهنگی اعم از: نویسندگان، شاعران، هنرمندان، سینماگران، رسانه‌ها، مطبوعات و سازمان‌های فرهنگی زیادی مواجه باشد اما
با شناختی که از وی در کتابخانه ملی ایران دارم، تصورم بر این است که وی می‌تواند در وزارت ارشاد به عنوان فردی موفق و مؤثر باشد و از عهده کار برآید.
وی با تأکید بر اینکه صالحی‌امیری در این مدت باقیمانده کارهای دشواری را پیش رو دارد، گفت: به هر حال در صورتی که در مجلس شورای اسلامی رأی بیاورد باید امیدوار باشیم و برای موفقیت وی دعا کنیم.
حبیبی در ادامه با بیان اینکه وزارت ارشاد با تنش‌ها و انتقادهای مختلفی مواجه است، عنوان کرد: اجرای برنامه اثرگذار در مدت باقی‌مانده از دولت یازدهم در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کار سخت و دشواری است و نمی‌توان برنامه درازمدتی را اجرا کرد؛ از این‌رو باید برنامه‌های جاری وزارت ارشاد پیش رود، اما در هر صورت در همین مقطع کوتاه نیز باید همه صاحب‌نظران، هنرمندان، فضلا و ... به وزیر ارشاد کمک کنند تا هم شاهد خروج عرصه‌های فرهنگی از رکود باشیم و هم شاهد توفیقات وی در این عرصه خطیر باشیم.
یادآور می‌شود، سیدرضا صالحی‌امیری رئیس کتابخانه ملی ایران به عنوان گزینه پیشنهادی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجلس شورای اسلامی معرفی شده است و امروز سه‌شنبه 11 آبان‌ماه درباره وی رأی‌گیری خواهد شد.
captcha