زندگی قرآنی بسترساز ظهور است
کد خبر: 3541357
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵
حجت‌الاسلام کفیل:

زندگی قرآنی بسترساز ظهور است

گروه معارف: مدیر مرکز تخصصی صحیفه سجادیه با اشاره به اینکه عمل برگرفته از اندیشه است، گفت: ثمره اندیشه قرآنی حاصلش زندگی قرآنی است که این خود بسترساز ظهور است.

حجت‌الاسلام محمدصادق کفیل، مدیر مرکز تخصصی صحیفه سجادیه در حاشیه سومین همایش از دهمین دوره سلسله همایش‌های 313 یارموعود در کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، گفت: انتظار یعنی دین‌یار شدن و این بدان معناست که دغدغه دین داشته باشیم و گاهی لازم است در این خصوص برنامه‌ریزی کنیم.
وی در ادامه تصریح کرد: در برابر آنچه که اتفاق می‌افتد بی‌تفاوت نباشیم و منتظر واقعی بی‌تفاوت نیست و «انتظار» یعنی دغدغه داشتن و این دغدغه تنها در حیطه دین نیست بلکه در تمام زمینه‌ها از تربیت تا خانواده این امر صدق می‌کند.
حجت‌الاسلام کفیل اظهار کرد: لازم است بدانیم هویت حقیقی در بحث انتظار چیست، موضوع کسب حقیقت است و ما باید در زندگی مهدوی افق‌مان را تعریف کنیم.
وی افزود: در بحث انتظار باید موضوع را تبیین کنیم و حول محور یاد شده در حرکت باشم و عمل ما برگرفته از اندیشه ما است.
ظهور مهم‌ترین موضوع
مدیر مرکز تخصصی صحیفه سجادیه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رسالت رسانه دینی در این راستا چیست و باید چگونه عمل شود، گفت: باتوجه به اینکه ظهور مهم‌ترین اتفاق عالم است رسانه دینی باید در این خصوص بسترسازی کند و به نوعی در جامعه، رسانه ایجاد دغدغه می‌کند.
حجت‌الاسلام کفیل تصریح کرد: رسانه دینی در برابر هر مدیر این سوال را مطرح کند که برای ظهور چکاری انجام شده و این را محوریت فعالیت خود قرار دهد و در واقع مهم‌ترین موضوع ظهور است.
وی اظهار کرد: در این خصوص دغدغه داشته باشیم همانند پدری که بیش از آنکه دغدغه آینده فرزندش را داشته باشد دغدغه آخرت او را دارد.
مدیر مرکز تخصصی صحیفه سجادیه با تاکید بر اینکه باید در بحث ظهور اندیشه‌ها را قرآنی کنیم، گفت: بسترسازی ظهور نیازمند زندگی قرآنی است.
وی در پایان تصریح کرد: این بسیار خوب است که جلسات قرائت بسیاری داریم اما بهتر آن است که روی اندیشه قرآنی کار کنیم تا فکرمان قرآنی شود.
captcha