امروز؛ برگزاری مراسم تعزیه‌خوانی در محمودآباد
کد خبر: 3540909
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰

امروز؛ برگزاری مراسم تعزیه‌خوانی در محمودآباد

کانون خبرنگاران نبأ: مسئول کانون تعزیه مازندران از اجرای مراسم تعزیه‌خوانی در روز ششم آبان‌ماه در حسینه خوردن کلا محمودآباد خبر داد.

جهانفر کاویان‌پور از پیشکسوتان شبیه‌خوانی و مسئول کانون تعزیه استان مازندران در گفت‌وگو با کانون خبرنگران ایکنا، نبأ با بیان اینکه تعزیه‌خوانی در مازندران از توجه خاصی برخوردار است، گفت: مردم مازندران با باورها و اعتقادات خود در هر  نقطه از شهرهای استان مازندران در ایام محرم به استقبال تعزیه می‌روند و از این نمایش ایرانی بهره‌مند می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه در دهه اول محرم ما شاهد اجرای تعزیه‌خوانی توسط چهل گروه تعزیه در استان مازندران بودیم، افزود: با توجه به برنامه‌ریزی و اطلاعات به‌دست آمده،  پیش‌بینی می‌شود که با توکل به خدا به همین تعداد در ایام اربعین اجرا داشته باشیم.
کاویان‌پور ادامه داد: در حال حاضر چندین گروه تعزیه در مازندران به اجرای تعزیه می‌پردازند که هیئت شبیه‌خوانی حضرت قمر بنی هاشم(ع) وابسته به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان محمودآباد از ششم آبان‌ماه رأس ساعت 20 در حسینیه «خوردن کلا محمود آباد» مراسم تعزیه‌خوانی خواهند داشت.
یادآور می‌شود، هیئت شبیه‌خوانی حضرت قمر بنی هاشم(ع) به سرپرستی و معین البکایی محمد حمزوی و با حضور حسین درخشانی و جهانفر کاویان‌پور به اجرای تعزیه‌خوانی خواهند پرداخت.

حمیدرضا گل‌محمدی تواندشتی
captcha