شرکت 600 گردشگر خارجی در مراسم‎ عزاداری یزد
کد خبر: 3539845
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸

شرکت 600 گردشگر خارجی در مراسم‎ عزاداری یزد

گروه اجتماعی: مسئول دبیرخانه یزد، حسینیه ایران گفت: امسال بیش از 600 گردشگر از 28 کشور دنیا در تورهای محرم یزد شرکت کردند که نسبت به سال قبل رشد دوبرابری داشته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، در نشستی صبح امروز با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد از تلاش‌های کمیته گردشگری مذهبی معنوی قدردانی شد.
سیدحسن حسینی، مسئول دبیرخانه یزد، حسینیه ایران در این نشست ضمن قدردانی از همه دستگاه‌های دولتی بویژه میراث فرهنگی که در امسال و سال‌های گذشته بابت حضور گردشگران در مراسم‌های ملی و مذهبی همکاری کردند خواستار توجه بیشتر به ظرفیت گردشگری مذهبی یزد شد و افزود: یکی از برنامه‌های این دبیرخانه توجه به جذب گردشگر مذهبی به استان هست که قطعا به رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال کمک خواهد کرد و در چندسال گذشته بخصوص در ایام محرم رشد گردشگر داخلی و خارجی مشهود است.
وی ادامه داد: با توجه به موج اسلام و شیعه هراسی در دنیا ظرفیت گردشگری مذهبی یزد می‌تواند کمک موثری باشد به معرفی اسلام واقعی که مراسم‌های ماه محرم و جشن‌های نیمه شعبان و غدیر ظرفیت خوبی برای معرفی این مهم است.
حسینی تاکید کرد: زیر ساخت‌های لازم در این حوزه باید به کمک مسولان فراهم شود که هم کرامت گردشگران بعنوان میهمان حفظ شود و هم شان و قداست مجالس عزاداری رعایت شود.
وی همچنین از موفقیت‌های این حرکت را همکاری خوب حوزه علمیه و حضور روحانیون مسلط به زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی، آلمانی، چینی بعنوان کارشناس دانست و از چاپ و توزیع بیش از هزار بسته فرهنگی بصورت کتابچه در مورد اهداف قیام عاشورا سخن بزرگان سایر ادیان در مورد امام حسین و کتابچه‌ای در مورد زیبایی‌های دین اسلام خبر داد.
مسئول دبیرخانه یزد، حسینیه ایران گفت: امسال بیش از 600 گردشگر از 28 کشور دنیا در تورهای محرم یزد شرکت کردند که نسبت به سال قبل رشد دوبرابری داشته است.
یادآوری می‌شود در این نشست از اعضای کمیته گردشگری مذهبی معنوی و همچنین سیدحسن حسینی، مسئول دبیرخانه یزد، حسینیه ایران با اهداي لوح تقدير، تجليل شد.
شرکت 600 گردشگر خارجی در مراسم‎های عزاداری یزد
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۸/۰۱ - ۱۶:۲۴
0
0
با جذب گردشگر خارجی قطعا به رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال کمک خواهد کرد
captcha