بصیرت و شجاعت؛ دو مؤلفه مهم منشور عاشورا/ ارائه الگوی تمام عیار ولایت‌مداری
کد خبر: 3537783
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹
سویزی اظهار كرد:

بصیرت و شجاعت؛ دو مؤلفه مهم منشور عاشورا/ ارائه الگوی تمام عیار ولایت‌مداری

گروه اجتماعی: رئیس مركز ملی استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش گفت: راهیابی به امام حسین(ع) و شناخت منشور عاشورا به دو ویژگی مهم بصیرت برای شناخت و شجاعت برای اقدام نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، مهری سویزی، رئیس مركز ملی استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش شب گذشته، 23 مهرماه در آیین تجمع بزرگ رهروان زینبی(س) كه با حضور 6 هزار نفر از بانوان بسیجی در حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز برگزار شد، با تأكید بر اینكه راهیابی به امام حسین(ع) و شناخت منشور عاشورا به دو ویژگی مهم بصیرت برای شناخت و شجاعت برای اقدام نیاز دارد، گفت: اگر بصیرت برای تشخیص حق باشد اما شجاعت برای اقدام نباشد، حركت در مسیر امام حسین(ع) ناقص و ابتر است و همچنین بر عكس این قضیه نیز وجود دارد.
وی ضمن برشمردن ویژگی‌های مكتب عاشورا اظهار كرد: این مكتب برای تمام قشرهای جامعه الگوی ولایت‌مداری را ارائه كرده است كه می‌توان از آن‌ها استفاده كرد.
این مدرس حوزه و دانشگاه افزود:‌ در این مكتب برای تمام قشرها اعم از جوانانی چون حضرت علی‌اكبر(ع) تا صبر و استقامت حضرت زینب(س) الگو ارائه كرده است كه هر كدام از آنان برای زنان و مردان جامعه اسلامی یك الگو هستند.
سویزی با تأكید بر اینكه وفاداری به امام حسین(ع) آن است كه سبك زندگی معصومین را در زندگی فردی و اجتماعی خود جاری و ساری كنیم، گفت: برای اینكه از مكتب امام حسین(ع) منحرف نشویم باید منشور عاشورا را برای همگان تبیین كنیم زیرا در این منشور مردان و زنان گرانقدری وجود دارند که امروز هر کدام از افراد جامعه می‌توانند به تناسب یکی از این شخصیت‌ها را انتخاب و از آنها الگو رداری کنند.
وی با اشاره به ابراز ارادت انسان‌های آزاده دنیا از هر مكتب و مذهبی به ساحت مقدس امام حسین(ع) گفت: اینكه در زمره امت اسلام و مكتب امام حسین(ع) قرار بگیریم، مرزی ندارد و هر كسی در هر زمان و مكان می‌تواند یار امام حسین(ع) و جزو امت او باشد.
سویزی با یادآوری اینكه راه امام حسین(ع) پراز سختی و مشقت است و نیاز به صبر همه جانبه دارد، گفت: این صبر در تمام ابعاد و در مقابل تجمل‌گرایی، جاذبه‌‌های نفسانی، شهوت و دشمن، تبدیل به زهد و شجاعت و غیره باید صورت گیرد.
رئیس مركز ملی استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش همچنین به برگزاری سوگوار‌های حسینی اشاره كرد و گفت: امروز جامعه ما باید همانند برگزاری عزاداری باشکوه برای امام حسین(ع) در وفاداری و الگوگیری از آن امام بزرگوار نیز شاخص باشند و در این زمینه زنان ما نیز نقش مهم و موثری دارند.
وی تأكید كرد: امروز زنان ما باید با اتصال معرفتی به جریان عاشورا و الگوگیری از حضرت زینب(س) خانواده و محیط جامعه خود را زینب‌گونه تربیت و هدایت کنند و در این زمینه اثر جدی و مستقیم داشته باشند.
captcha