نماز ظهر عاشورا مصداق بازر فرهنگ عمومی است
کد خبر: 3535591
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۳
امام جمعه رودسر:

نماز ظهر عاشورا مصداق بازر فرهنگ عمومی است

گروه اجتماعی: حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه نماز ظهر عاشورا هر سال برگزار می شود، گفت: مصداق بارز فرهنگ عمومی هم بحث نماز و نماز جماعت می باشد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، علی فلاح رنجبر، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رودسر امروز، 13 مهر در سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان که با محوریت برگزاری مراسمات ماه محرم در دفتر امام جمعه رودسر برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع)، اظهار کرد: با همکاری اعضای ستاد، 14 ویژه برنامه مختلف در ماه محرم انجام خواهد گرفت که دعوت از هیئت های مذهبی و برگزاری مراسم در جوار قبور شهدای گمنام و گلزار شهدا، زیارت عاشورا در همه مساجد، تهیه ویژه نامه محرم با موضوع نهضت عاشورای حسینی، میزگرد دانشجویی با موضوع آسیب شناسی فرهنگ عزاداری عاشورا، نمایشگاه کتاب و تهیه برشور معرفت افزایی با موضوع قیام حسینی، مسابقه عکاسی، شب شعر با موضوع عاشوراف اجرای نمایش و تعزیه و مراسم نماز ظهر عاشورا از مهمترین این برنامه هاست.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی، امام جمعه نیز، عنوان کرد: هر سال در سراسر کشور نماز ظهر عاشورا برگزار می شود و الحمدلله این موضوع به یک فرهنگ عمومی تبدیل شده و همه توجهات باید به نماز ظهر عاشورا باشد.

وی اضافه کرد: مصداق بارز فرهنگ عمومی هم بحث نماز و نماز جماعت می باشد و حال که این فرهنگ عمومی یعنی نماز ظهر عاشورا نهادینه شده لذا دستگاه های مختلف باید امکانات برگزاری این موضوع مهم را در اختیار مردم قرار دهند.

این کارشناس دینی به بحث مهم قرارگاه فرهنگی شهرستان رودسر اشاره کرد و افزود: هرگونه برگزاری برنامه شهرستانی باید از قرارگاه فرهنگی مسیر خود را بگذراند و برگزاری مجالس و محافل عمومی باید از کانال قرارگاه فرهنگی عبور کند و دستگاه های اداری نیز باید با این قرارگاه هماهنگ شوند.

امام جمعه رودسر ادامه داد: نگاه مقام معظم رهبری این است که امام جمعه باید مسائل فرهنگی شهرستان ها را ساماندهی کند و در تصمیم گیری های کلان نقش آفرینی داشته باشد لذا مجموعه شهرستان هم با این قرارگاه همکاری کند.

حجت الاسلام روحانی خاطرنشان کرد: نگاه رهبر انقلاب به جوانان است و نباید در مرحله عمل خود را از جوانان جدا کنیم.

captcha