هیئات مذهبی تداوم دهنده حركت حضرت زینب(س) هستند
کد خبر: 3534889
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷
ولایتی‌نسب:

هیئات مذهبی تداوم دهنده حركت حضرت زینب(س) هستند

گروه اجتماعی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی لارستان حركت هیئات مذهبی را در مسیر حركت حضرت زینب(س) برشمرد و گفت: سابقه سوگواری برای امام حسین(ع) به عصر عاشورا توسط حضرت زینب(س) باز می‌گردد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حجت‌الاسلام سیدعلی ولایتی‌نسب، رئیس اداره تبلیغات اسلامی لارستان امروز، 11 مهر در جمع خادمین امام حسین(ع) این شهرستان گفت: اگر امام حسین (ع) نبود اسلام در مکه و مدینه خاتمه می‌یافت.
وی افزود: اینكه پیامبر(ص) فرمودند حسین منی و أنا من حسین به‌واسطه این است که آن امام همام دین جدش را احیا كرد چرا كه امویان نقشه خطرناکی برای نابودی اسلام تدارک دیده بودند ولیکن خداوند سبحان دین اسلام را برای امت پیامبر انتخاب کرده و به‌وسیله ائمه اطهار حفظ می‌كند.
ولایتی‌نسب، حركت هیئات مذهبی را در مسیر حركت حضرت زینب(س) برشمرد و گفت: سابقه سوگواری برای امام حسین(ع) به عصر عاشورا توسط حضرت زینب(س) باز می‌گردد و این است كه می‌گوییم هیئات مذهبی حركت عقیله بنی‌هاشم را دنبال می‌كنند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی لارستان ضمن برشمردن ابعاد مختلف قیام امام حسین(ع)، ولایت‌مداری را حركت اصحاب و یاران آن حضرت دانست و گفت:‌ وظیفه ما معرفت‌اندوزی حسینی است ضمن اینكه این شور حسینی را خود امام به وجود می‌آورد.
ولایتی‌نسب با بیان اینكه اكثر آزادگان جهان، حركت خود را از انقلاب امام حسین(ع) وام گرفته‌اند، خواستار احیای سیره امام حسین(ع) در جامعه شد و گفت: هیئات مذهبی باید شور حسینی را در ایام محرم مدیریت كنند.
captcha