تشریح ابعاد مختلف قیام امام حسین(ع) مانع از بروز بدعت‌ در سوگواری‌ها می‌شود
کد خبر: 3534217
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲
حسنی:

تشریح ابعاد مختلف قیام امام حسین(ع) مانع از بروز بدعت‌ در سوگواری‌ها می‌شود

گروه اجتماعی: فرماندار ویژه لارستان با تأكید بر اهمیت توجه به ظرفیت‌های عاشورا گفت: باید تلاش كنیم تا با تشریح ابعاد مختلف قیام امام حسین(ع) از بروز بدعت‌ها در سوگواری‌های حسینی جلوگیری كنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، جلیل حسنی، فرماندار ویژه لارستان روز گذشته، 8 مهرماه در جمع رؤسای هیئت‌های مذهبی و مداحان و خادمین اهل بیت این شهرستان با بیان اینكه عاشورا و نهضت کربلا سرمایه بزرگی برای ماست که باید از آن حداکثر استفاده را کرد، گفت: وظیفه همه ماست که در ایام ماه محرم متناسب با قیام عاشورا صحبت کنیم و در راستای نشر و فرهنگ اصیل اسلامی و فرهنگ عاشورایی حرکت کنیم ضمن اینكه باید تلاش كنیم تا با تشریح ابعاد مختلف قیام امام حسین(ع) از بروز بدعت‌ها در سوگواری‌های حسینی جلوگیری كنیم.
وی فرهنگ عاشورا را غنی‌ترین فرهنگ عنوان کرد و ادامه داد: وقتی به تاریخ نگاه می‌کنیم و  وظیفه قیام عاشورا را مورد توجه قرار می‌دهیم،  می‌بینیم امام حسین(ع)  هدف از قیامش اصلاح امت جد خود بیان می‌کند و همه می‌دانیم که آن حضرت چگونه با عملش، اسلامی که داشت از مسیر خودش منحرف می‌شد  را در مسیر و صراط مستقیم الهی قرار داد.
حسنی اظهار كرد: در ایران اسلامی ما، وقتی مردم دیدند که حاکمیت قبل از انقلاب، ارزش‌های دینی و الهی را نادیده می‌گیرد و ناهنجاری‌های اجتماعی و امیال دنیوی و نفسانی می‌خواهد بر فضای جامعه حاکم شود، همین محرم و صفر  و قیام عاشورا منشأ تحرک، حرکت و تظاهرات بر علیه نظام طاغوت و ضد دینی شد و این موضوع  بر هیچ کس پوشیده نیست.
معاون استاندار فارس تأکید کرد: انقلاب اسلامی ما که از مسجد با محوریت روحانیت و با رهبری امام شکل گرفت ناشی از قیام عاشورا و الگوگیری آن از قیام امام حسین(ع) بود و همه ما به عینه دیدیم که قیام امام حسین(ع) یکی از اهرم‌های اصلی پیروزی ما دردوران دفاع مقدس  هم بود و آن روحیه بالایی که جوانان ما در طول آن هشت سال  در عملیات‌های مختلف داشتند و به پیروزی های پی در پی هم دست یافتند همه و همه با  الهام گرفتن از قیام عاشورا بود و این موضوع در تاریخ  گذشته و آینده منشأ اثر خواهد بود و این را باید جدی بگیریم.
وی با تصریح اینكه اولویت كاری من در این شهرستان خدمت به هیئات مذهبی و مداحان و رسیدگی به مشكلات آنان است، گفت: بنا نیست مراسم‌های سوگواری امام حسین(ع) دولتی شوند زیرا محوریت هیئات مذهبی با مردم است و ما تنها بستر این‌گونه مراسم‌ها را فراهم می‌كنیم.
رئیس شورای تأمین شهرستان لارستان از مسئولان انتظامی و پلیس راهور هم خواست که در ایام ماه محرم به‌خصوص در دهه اول در موضوع نظم و امنیت هیئت‌های مذهبی برنامه‌ریزی صحیح داشته و اجرایی كنند.
فرماندار ویژه لارستان خطاب به مسئولان هیئات مذهبی گفت: در این ایام سعی شود ارزش‌های دینی و فلسفه قیام امام حسین(ع) را در جامعه نهادینه كنیم و از بدعت‌هایی که گاهاً ممکن است باعث یاس و نامیدی جوانان ما شود، جلوگیری به عمل آید.
captcha