اعزام 486 روحانی به مدارس فارس/ تلاش جهت افزایش امكانات رفاهی اطراف مساجد
کد خبر: 3532037
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴
سقاچی:

اعزام 486 روحانی به مدارس فارس/ تلاش جهت افزایش امكانات رفاهی اطراف مساجد

گروه اجتماعی: قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس در تشریح فعالیت‌های این ستاد از اعزام 486 روحانی به مدارس این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حجت‌الاسلام علی سقاچی، قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس امروز، 31 شهریور در دیدار با آیت‌الله موحد مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان فارس با بیان اینكه این ستاد بودجه و نیروی كمی دارد اما كارهای مؤثری انجام می‌دهد، گفت: بحمد الهی در جهت فعالیت در مدارس موفق بوده‌ایم.
وی از اعزام 486 روحانی به مدارس استان فارس خبر داد و افزود: برای رونق نماز جماعت مدارس در سال گذشته تحصیلی آموزش‌هایی را برای معلمان علوم پایه اعم از درس‌های ریاضی، شیمی و فیزیك، با همكاری مركز ضمن خدمت آموزش و پرورش فارس برگزار كردیم و از اساتید مركز تخصصی نماز در قم بهره گرفتیم و مطمئناً امسال نمازهای جماعت باشكوه‌تری را شاهد خواهیم بود.
سقاچی، ساخت مساجد بین راهی را از دیگر اقدامات ستاد اقامه نماز برشمرد و گفت: بحمد الهی در استان فارس در راه‌های اصلی مواصلاتی جایی را سراغ نداریم كه بیش از 50 كیلومتر بین نمازخانه‌ها و مساجد بین راهی فاصله باشد.
وی مساجد بین راهی ایزدخواست، آباده، سورمق، صفاشهر، ورودی سعادتشهر، پل خان و ورودی شیراز را از جمله مساجد پررونق در محور اصفهان شیراز برشمرد و افزود: 10-15 سال گذشته مسافران این مسیر با كمبود مكان جهت اقامه نماز روبه‌رو بودند، ولی هم اكنون رستوران‌ها و مراكز اقامتی بین راهی و بسیاری از جایگاه‌های سوخت دارای نمازخانه‌های تمیز و مجهز هستند كه البته مورد بازدید قرار می‌گیرند و هموطنان می‌توانند هرگونه گزارشی از وضعیت مكان‌های مذكور را از طریق قسمت نظرات سایت ستاد اقامه نماز استان و یا تلفن 32345867 به اطلاع همكاران ما برسانند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.
قائم مقام ستاد اقامه نماز استان فارس با اشاره به اینكه در كل كشور 700 مسجد بین راهی توسط ستاد اقامه نماز ساخته شده است، افزود: به دنبال آن هستیم كه امكانات رفاهی اطراف مساجد را بیشتر كنیم و برای اجرای این برنامه در حال رایزنی با ستاد اقامه نماز مركز هستیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور یك دبیر اقامه نماز در همه ادارات استان گفت: در ادارات یك دبیر اقامه نماز داریم و فضای ادارات به طور دوره‌ای مورد بازدید قرار می‌گیرند و دبیران نماز تفاهم نامه ستاد اقامه نماز با وزارت‌خانه متبوعشان را پیگیری و اجرا می‌كنند و اگر در سابق شاهد برگزاری نماز در جاهای نمور و زیرپله برخی ادارات بودیم، اكنون كمتر شاهد این موارد هستیم.
سقاچی با بیان اینكه در 31 بوستان و پارك شیراز نماز جماعت اقامه می‌شود، تصریح كرد: در دو سال گذشته روحانیون ادارات را به مشهد مقدس برده‌ایم و برای آنان دوره‌های آموزشی مرتبط برگزار شده است و حتی بر حمد و سوره آنان نظارت شده است، همان‌گونه كه روال بزرگان علما مانند مرحوم آیت‌الله صدوقی بوده است كه ایشان سالی دوبار پیش یك نفر بازاری كه استاد فنون تجویدی بود می‌رفتند و حمد و سوره خود را بررسی می‌كردند.
وی ادامه داد: از آنجایی كه معتقدیم باید كارهای بر زمین مانده را انجام داد، امسال به دنبال برگزاری برنامه‌هایی برای ائمه جماعات مساجد هستیم، هر چند این برنامه‌ها جزو وظایف ذاتی ستاد اقامه نماز نیست.
سقاچی اظهار كرد: در جامعه كنونی بسیاری به روحانیت علاقه‌مندند، البته به روحانیون عامل لذا باید مواظب باشیم كه نكند خدای نكرده مردم ما در زمره افرادی قرار دهند كه قرآن كریم می‌فرماید «... لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ؛ ... چرا چیزى مى‏ گویید كه انجام نمى‏ دهید» (آیه 2 سوره صف) هستند.
captcha