معرفی و تجلیل از برگزیدگان پنجمین جشنواره «تئاتر شهر»
کد خبر: 3531848
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰

معرفی و تجلیل از برگزیدگان پنجمین جشنواره «تئاتر شهر»

گروه هنر: در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره «تئاتر شهر» که شب گذشته سه‌شنبه 30 شهریور، در سالن اصلی پردیس تئاتر تهران برگزار شد، از برگزیدگان بخش‌های مختلف این جشنواره با اهدای تندیس طلایی و جوایزی تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی پنجمین جشنواره سراسری «تئاتر شهر»، شامگاه روز گذشته سه شنبه 30 شهریور، سالن اصلی پردیس تئاتر تهران میزبان برگزاری مراسم اختتامیه این دوره از جشنواره بود که طی آن با حضور محمدباقر قالیباف؛ شهردار تهران و جمعی از هنرمندان عرصه تئاتر از برگزیدگان بخش‌های مختلف این جشنواره به شرح زیر تقدیر به عمل آمد:

الف ـ تئاتر خیابانی

1 ـ الف: پوستر و بروشور

هیئت داوران در این بخش با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از مسعود ماهینی برای طراحی بروشور نمایش «هرچه سنگه مال پای لنگه» تقدیر کرد.

2 ـ الف: بخش طراحی فضا و لباس و ساخت عروسک

هیئت داوران در این بخش با اهدا لوح تقدیر و جایزه نقدی از زهره فضلی برای طراحی فضای نمایش «چهارگوشه» و سارا دبیری و زهرا مریدی برای طراحی لباس و عروسک نمایش «پسر من» تقدیر کرد.

3 ـ الف: موسیقی

هیئت داوران در این بخش با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از محسن چاه‌شوری و مهدی منفرد برای نمایش «هرچه سنگه مال پای لنگه» تقدیر کرد.

هیئت داوران جایزه موسیقی برگزیده شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را  به امیرحسین انصافی و پیام رضایی برای نمایش «چهارگوشه» اهدا کرد.

4 ـ الف: بازیگری زن

هیئت داوران در این بخش با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از الهه پورجمشید و باران ستوده برای بازی در نمایش «چهارگوشه» تقدیر کرد.

هیئت داوران جایزه برگزیده بازیگری زن شامل تندیس جشنواره ، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به مارال ایزدبخش برای بازی در نمایش «هرچه سنگه مال پای لنگه» اهدا کرد.

5 ـ الف: بازیگری مرد

هیئت داوران در این بخش با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی به ابوذر چهل‌امیرانی برای بازی در نمایش «دریافت حق شارژ از مرده»، امین وحیدی‌پور برای بازی در نمایش«جادوگر بلا، مبارک ناقلا و گاهی بگو نه» و وحید عبدالله‌زاده برای بازی در نمایش «جامانده» تقدیر کرد.

 هیئت داوران در این بخش جایزه برگزیده بازیگری مرد شامل تندیس جشنواره ، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را  به محمد‌هادی عطایی برای بازی در نمایش «چهارگوشه» اهدا کرد.

6 ـ الف: نمایشنامه‌نویسی

هیئت داوران در این بخش با اهدا لوح تقدیر و جایزه نقدی به سامان خلیلیان برای نمایش «چهارگوشه» و ابوذر چهل امیرانی و جمشید عسکری برای نمایش «دریافت حق شارژ از مرده» از ایشان تقدیر کرد.

هیئت داوران در این بخش جایزه برگزیده نمایشنامه‌نویسی را شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به علی غابشی برای نمایش «جامانده» تقدیم کرد.

7 ـ الف: کارگردانی

هیئت داوران در این بخش با اهدا لوح تقدیر و جایزه نقدی به محمدهادی عطایی و خانم زهره فضلی برای نمایش «چهارگوشه» و رضا نورانی برای نمایش «جامانده» از ایشان تقدیر شد.

هیئت داوران جایزه برگزیده کارگردانی شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را  به مارال ایزدبخش برای نمایش «هرچه سنگه مال پای لنگه» تقدیم کرد.

8 ـ الف: تقدیر ویژه

هیئت داوران در این بخش سه تقدیر ویژه دارد. هیئت داوران در این بخش با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی به افشین قاسمی برای تبحر در عروسک‌گردانی و ارائه تیپ‌های مختلف در کار با عروسک در نمایش «خم بازی»، محمد فرجی به خاطر ارائه مفهوم زیبا و تلاش شایسته‌تقدیر در کار کردن با کوتاه‌قامتان در نمایش «بادبادک» و زهرا مریدی به خاطر نگاه خلاقانه به دغدغه‌های تربیتی نوجوانان در نمایش «پسر من» تقدیر کرد.

9 ـ الف: نمایش برگزیده

نمایش «هرچه سنگه مال پای لنگه» به کارگردانی مارال ایزدبخش

ب ـ تئاتر کودک و نوجوان

1 ـ ب: موسیقی

هیئت داوران در این بخش با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی به سهند بهادری برای نمایش «رؤیای ماه» از وی تقدیر کرد.

در این بخش هیئت داوران جایزه موسیقی برگزیده را شامل تندیس جشنواره ، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به امیرحسین انصافی برای نمایش‌های «جادوی عروسک و گرگ سیاه زشت» تقدیم کرد.

2 ـ ب: طراحی لباس

هیئت داوران در این بخش با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی به روشنک کریمی برای نمایش «دم پنبه‌ای» از ایشان تقدیر کرد.

در این بخش هیئت داوران  جایزه موسیقی برگزیده را شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به ونوس ابوذری برای نمایش «گرگ زشت» تقدیم ‌‌کرد.

3 ـ ب: جایزه طراحی صحنه

هیئت داوران در این بخش با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی به ساسان فرهادپور برای نمایش «جادوی عروسک» از ایشان تقدیر ‌کرد.

هیئت داوران در این بخش جایزه طراحی صحنه برگزیده شامل تندیس جشنواره ، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را  به الهه میرزایی و هانیه زحمت‌کش برای نمایش «رویای ماه» تقدیم کرد.

4 ـ ب: بازیگری زن

هیئت داوران در این بخش با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی به نیلوفر دهقان برای بازی در نمایش «سفر به شهر قصه‌ها»  از وی تقدیر کرد.

جایزه برگزیده این بخش شامل تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه نقدی به فهیمه باروتچی، فرشته اعظمی و شیرین کاشفی برای بازی در نمایش «جادوی عروسک» تقدیم شد.

5 ـ ب: بازیگری مرد

هیئت داوران در این بخش با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی به امیرحسین انصافی برای نمایش «جادوی عروسک» و  هادی ابوالقاسم برای نمایش «سفر به شهر قصه ها» از این دو بازیگر تقدیر می‌کرد.

6 ـ ب: نمایشنامه‌نویسی

هیئت داوران در این بخش با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از مریم کاظمی برای نمایش «رویای ماه» تقدیرکرد.

هیئت داوران در این بخش جایزه نمایشنامه برگزیده شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را  به امیرمحمد انصافی برای نمایش «جادوی عروسک» اهدا کرد.

هیئت داوران جایزه برگزیده شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به  محمد نوحیان برای نمایش «رؤیای ماه»، حمیدرضا ملاحسینی برای نمایش «رؤیای ماه»، مهدی داودی برای نمایش «گرگ سیاه» و آرین ناصری‌مهر برای نمایش «جادوی عروسک» تقدیم کرد.

7 ـ ب: کارگردانی

هیئت داوران در این بخش با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از امیر محمد انصافی برای نمایش «جادوی عروسک» تقدیر کرد.

جایزه کارگردانی برگزیده شامل تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه نقدی به احسان مجیدی برای نمایش «رویای ماه» اهدا شد.

8 ـ ب: تقدیر ویژه

هیئت داوران در این بخش با اهدا لوح تقدیر و جایزه نقدی به حمید دربانی و حسین محبی برای نمایش «هملت و لوبیای سحرآمیز» و بازیگر نوجوان، محمدرضا معقولی برای نمایش «اگر پدرم را دیدی» و گریم حسین تبریزی برای نمایش «دم پنبه‌ای» و شعرنمایشی هادی ابوالقاسمی برای نمایش «سفر به شهر قصه‌‌ها» تقدیر کرد.

9 ـ ب: نمایش برگزیده

نمایش «رؤیای ماه» به کارگردانی احسان مجیدی و نمایش «جادوی عروسک» به کارگردانی امیرمحمد انصافی

ج ـ تئاترصحنه‌ای

1 ـ ج: جایزه موسیقی

هیئت داوران در این بخش با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از پویا علی‌نیا برای نمایش «هنوز تمام نشده» تقدیر کرد.

هیئت داوران در این بخش جایزه موسیقی برگزیده شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را  به  کیان حسین برای نمایش «آفتاب‌کاران» اهدا کرد.

2 ـ ج: طراحی لباس

هیئت داوران در این بخش با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی به مرضیه رادمنش برای نمایش «دوشیزه‌گان باغ لیمو» از وی ایشان تقدیر به عمل آورد.

جایزه طراحی لباس برگزیده شامل تندیس جشنواره ، دیپلم افتخار و جایزه نقدی  به شادی افخمی  برای نمایش «هنوز تمام نشده» تقدیم شد.

3 ـ ج: طراحی صحنه

هیئت داوران در این بخش با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی به مه‌سیما بزرگی‌مهر  برای نمایش «گربه‌ها و آقاها» از ایشان تقدیر به عمل آورد.

در این بخش هیئت داوران جایزه طراحی صحنه برگزیده را شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به ابراهیم نائیچ  برای نمایش «ویار» تقدیم کرد.

4 ـ ج: بازیگری زن

هیئت داوران در این بخش با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی به سه بازیگر زن، باران ستوده برای نمایش «تیغ کهنه»، سحرناز عباس‌زاده برای بازی در نمایش «کمی آنسوتر» و ملیحه کیا برای بازی در نمایش «آپارتمان طبقه شش» تقدیر به عمل آورد.

هیئت داوران جایزه بازیگر زن برگزیده را شامل تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه نقدی  به آبان حسین‌آبادی برای برای نمایش «ویار» تقدیم ‌کرد.

5 ـ ج: بازیگری مرد

هیئت داوران در این بخش با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی  از سه بازیگر مرد، مجتبی واشیان برای بازی در نمایش «زنگ‌زدگی»، مسعود رمضانی برای بازی در نمایش «گربه‌ها و آقاها» و پژمان عبدی برای نمایش «آپارتمان طبقه شش» تقدیر به عمل آورد.

هیئت داوران جایزه بازیگر مرد برگزیده را شامل تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه نقدی به امیرعباس توفیقی برای نمایش «آفتاب‌کاران» تقدیم کرد.

6 ـ ج: نمایشنامه‌نویسی:

هیئت داوران  لوح تقدیر و جایزه نقدی  را به سه نمایشنامه‌نویس پویا پیرحسین‌لو برای نمایشنامه «آفتاب‌کاران»، سلما سلامتی برای نمایشنامه «آپارتمان طبقه شش»،کامران شهلایی برای نمایشنامه «کمی آن سوتر» تقدیم کرد.

هیئت داوران  جایزه نمایشنامه‌نویسی برگزیده را شامل تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه نقدی به خانم رها سلیمانی برای نمایشنامه «ویار» تقدیم کرد.

7 ـ ج: کارگردانی

هیئت داوران در این بخش با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از سه کارگردان شامل پویا پیرحسین‌لو برای نمایش «آفتاب کاران»،حمیدرضا فلاحی برای نمایش «آپارتمان طبقه شش» و محمد لارتی و کامران شهلایی برای نمایش «کمی آنسوتر» تقدیر به عمل آورد.

هیئت داوران در این بخش جایزه کارگردانی برگزیده شامل تندیس جشنواره ، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به  ابراهیم نائیچ برای نمایش «ویار» تقدیم می‌کرد.

همچنین در این بخش جایزه ویژه کارگردانی شامل دپیلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به محمد محقق منتظری برای نمایش «مرگ آسیدکاظم» اهدا شد.

8 ـ ج: بخش ویژه بازیگری کودک و نوجوان در تئاتر صحنه

هیئت داوران در این بخش ضمن تقدیر از حضور موفق بازیگران کودک و نوجوان لوح تقدیر و هدیه جشنواره را به چهار بازیگر به صبا میرزا نژاد، آرمان دولت‌کیا، رایا نویدی شمالی و رادین میرباقری در نمایش «آفتاب‌کاران» اهدا کرد.

9 ـ ج: نمایش برگزیده

نمایش «ویار» به کارگردانی ابراهیم نائیچ

د ـ مسابقه عکاسی

لوح تقدیر به عکاسان شایسته تقدیر خانمها ساینا قادری، تبسم ارگی و فاطمه خواجه نوری اهدا شد.

تندیس جشنواره و لوح تقدیر به استاد راهنما روشن نوروزی اهدا شد.

لوح تقدیر و جایزه نقدی به امیر خوارزمی، پرنا بهارعلی، تبسم ارگی، سیاوش حمیدی، فاطمه خواجه نوری، کیارش سرسپار، مهرناز محمدی اهدا شد.

جایزه سوم شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به آقای سیاوش حمیدی اهدا شد.

جایزه دوم شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی آقای حامد ملک پور اهدا شد.

جایزه اول شامل تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه نقدی به پرنا بهارعلی اهدا شد.

وـ مسابقه نمایشنامه‌نویسی

تقدیر ویژه شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به نیاز اسماعیل‌پور برای نمایشنامه «می‌رسم با تو به خانه»،‌ سعیدرضا خوش‌شانس برای نمایشنامه «رویای کولی آشفته» تقدیم شد.

همچنین جایزه سوم شامل جایزه نقدی و لوح تقدیر به علی بیگدلی برای نمایشنامه «چنگار»،‌ جایزه دوم شامل جایزه نقدی و لوح تقدیر به محسن عظیمی برای نمایشنامه «تفنگ و تنبور» و جایزه اول شامل تندیس جشنواره  و دیپلم افتخار و جایزه نقدی  به هاله مشتاقی‌نیا برای نمایشنامه «زندگی تا حدودی مشترک» تقدیم شد.

ستاد برگزاری جشنواره ضمن تقدیر از مشارکت و حضور مؤثر همه هنرمندان شرکت کننده با اهدای لوح تقدیر و تندیس جشنواره از هنرمندان زیر تقدیر کرد:

اسماعیل خلج، پیشکسوت درام‌نویسی ایران برای اجرای نمایشنامه‌خوانی چند اثر برگزیده

 غلامرضا عربی برای اجرای نمایش «فصل بهارنارنج» با گروه هنرمندان نابینا

 آریان رضایی برای برگزاری بخش تئاتر شورایی جشنواره.

این گزارش حاکی است در این مراسم طبق قولی که شهردار تهران در سخنرانی خود داد، مقرر شد همزمان با افتتاح رسمی پردیس تئاتر تهران همزمان با دهه فجر، سالنی از این مجموعه به نام مرحوم داوود رشیدی نامگذاری شود. 

               

captcha