سمینار «سبک زندگی اسلامی» در راولپندی برگزار شد
کد خبر: 3531604
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵

سمینار «سبک زندگی اسلامی» در راولپندی برگزار شد

گروه بین‌الملل: سمینار «بررسی سبک زندگی اسلامی» دیروز، 28 شهریور، به همت خانه فرهنگ كشورمان در محل «پرس کلوب» شهر راولپندی برگزار شد.

سمینار «سبک زندگی اسلامی» در راولپندی برگزار شد
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این سمینار كه با حضور جمعی از علما، دانشجویان، نمایندگانی از جمعیت‌های مذهبی و سیاسی راولپندی و با همکاری بخش خواهران سازمان دانشجویان امامیه پاکستان برگزار شد، گل زهرا، مسئول بخش خواهران مجلس وحدت مسلمین پاكستان، طی سخنانی اظهار كرد: در حال حاضر غرب اسلام را به عنوان دینی تروریست معرفی می‌کند و از نفوذ اسلام در غرب ترس و نگرانی دارد؛ درحالی‌که جمعیت مسلمانان به بیش از یک میلیارد نفر می‌رسد و گروه بسیار كوچكی از آنان افراطی هستند.
نثارعلی فیضی، مسئول بخش آموزش مجلس وحدت مسلمین، دیگر سخنران این برنامه نیز شیوه تربیت دینی و اثرات آن در جامعه را موضوع مظالعه خود قرار داد.
وی با اشاره به اینکه سبک زندگی اسلامی، انسان را به کمال می‌رساند، به تشریح مشکلات غرب از نظر سبک زندگی و خلأ معنوی در آن جامعه پرداخت و در پایان برای رسیدن به یک جامعه مطلوب اسلامی، توجه به سیره پیامبر اکرم(ص) و مطالعه آن را ضروری دانست.
علامه حیدر علوی، سخنران دیگر این همایش هم با اظهار اینكه در زندگی اسلامی، بهترین الگو پیامبر اکرم(ص) است، گفت:  اسلام برای زندگی اسلامی، حدودی را معین کرده است که باید به آن توجه کرد و زندگی معصومین(ع) و بانوان صدر اسلام همچون حضرت خدیجه و حضرت فاطمه (س) را به عنوان الگو قرار داد.
وی افزود: امروز سیستم خانواده در غرب، به دلیل فقدان معنویت از هم پاشیده است. با این حال آنها با استفاده از ابزارهای رسانه‌ای برای نابودی فرهنگ جوامع اسلامی تلاش می‌کنند و این ناشی از ترس آنها از اسلام است.
علامه محمود تبسم، رئیس بخش علمای تحریک منهاج‌القرآن نیز در سخنرانی خود اظهار كرد: برای داشتن زندگی اسلامی، باید به قرآن کریم توجه و با تمسک به قرآن، برای داشتن جامعه‌ای اسلامی تلاش كنیم.
ذکیه نجفی، از بانوان برجسته پاکستان نیز در سخنان خود در این همایش به تشریح نقش و جایگاه زندگی اسلامی در دین اسلام و اثرات منفی ناشی از عدم توجه به دستورات اسلام در این خصوص پرداخت و در ادامه با اشاره به موضوعات مهم در زندگی اسلامی، به نکات مهمی در رسیدن به نقطه مطلوب در یک جامعه اسلامی اشاره کرد.
علی آقانوری، مسئول خانه فرهنگ ایران در راولپندی پاكستان، دیگر سخنران سمینار نیز با اشاره به اهمیت موضوع سبک زندگی اسلامی و ارائه تعریفی از آن، اظهار كرد: غرب با اقدامات گسترده و با استفاده وسیع از ابزارهای رسانه‌ای، برای نفوذ فرهنگی در جوامع اسلامی تلاش بسیاری می‌كند تا با اجرایی‌کردن روش‌های زندگی و تحمیل سبک زندگی غربی به ملت‌ها و جوامع اسلامی، با از بین‌بردن هویت دینی و معنویت و عادی‌سازی گناه، سبک زندگی جوامع اسلامی را تغییر دهد.
وی افزود: تغییر سبک زندگی یکی از ابزارهای دشمن با هدف سست‌کردن پایه‌های ماهیت دینی یک جامعه اسلامی است؛ بنابراین باید با تمسک به قرآن کریم، سیره پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت (ع) پایه‌های جوامع اسلامی مستحکم شود.
نعیم اکرم قریشی، مسئول انجمن ادبی عروج ادبن به عنوان آخرین سخنران سمینار راولپندی با اشاره به گستردگی موضوع سبک زندگی اسلامی اظهار كرد: از سوی غرب، توطئه‌های گسترده‌ای علیه مسلمانان طراحی و اجرا می‌شود و متأسفانه بعضی از این طراحی‌ها موفق بوده‌اند.
وی افزود: با توجه به اینکه اسلام دینی کامل است و برای زندگی انسان، دستور‌العمل دارد، باید به آن توجه و برای اجرای دستورات قرآن، برنامه‌ریزی كنیم.
captcha