12 هزار شاخه گل امشب نثار حرم‌های علوی، حسینی و عباسی می‌شود
کد خبر: 3531362
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶

12 هزار شاخه گل امشب نثار حرم‌های علوی، حسینی و عباسی می‌شود

گروه اجتماعی: رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس از گلباران حرم‌های مطهر علوی، حسینی و عباسی در شب عید سعید غدیرخم به‌همت مردم شیراز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، اسکندر قاسمی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس امروز، 29 شهریور از گل‌آرایی و گلباران عتبات عالیات در شب عید غدیرخم خبر داد و گفت:‌ تیم گل‌آرای ستاد استان فارس با اهدای بیش از 12 هزار شاخه گل در آستانه عید غدیر خم ضریح این اعتاب مقدسه را آذین خواهند بست.
وی با بیان اینکه گل‌های اهدا شده شامل گلایل، داوودی، داوودی خوشه‌ای، رز، لیلیوم و آنتریوم به همراه برگ‌های زینتی است، ادامه داد: سه گروه گل‌آرای ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس که از مرز مهران راهی نجف اشرف، کربلای معلی و کاظمین شده‌اند و در ابتدا حرم مطهر امیر مؤمنان علی(ع) و سپس حرم‌های مطهر امام حسین(ع) و حضرت اباالفضل‌العباس(ع) و حرم مطهر امام موسی کاظم(ع) و امام جواد(ع) را در ایام عید غدیر گل‌آرایی خواهند کرد.
قاسمی با اشاره به اینکه هزینه این گل‌آرایی باشکوه را مردم ولایتمدار شیراز تقبل هزینه كرده‌اند گفت:‌ این گل‌آرایی طبق رواله هرساله و بصورت یک سنت ماندگار برای بار دهم توسط ستاد استان فارس صورت می‌گیرد و امیدواریم این اقدام زیبا مورد قبول حضرات معصومین(علیهم‌السلام) قرار گیرد.
captcha