آذربایجان‌غربی مهد تمدن دینی و مذهبی است
کد خبر: 3531157
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴
صالحی:

آذربایجان‌غربی مهد تمدن دینی و مذهبی است

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با توجه به همزیستی مسالت‌آمیز ادیان و قومیت‌های مختلف استان از دیرباز در کنار یکدیگر، آذربایجان‌غربی مهد تمدن دینی و مذهبی در سطح کشور به‌شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌غربی، سید‌عباس صالحی، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی صبح امروز، 28 شهریورماه در آیین افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه سراسری آذربایجان غربی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند کتاب مبداء تمدن سازی در دوران‌های مختلف تاریخ بوده است، بیان کرد:  نقطه آغاز و پیشرفت فرهنگ‌ها و تمدن‌ها در ادوار مختلف تاریخ بحث کتاب وکتاب‌خوانی بوده که زمینه ساز رشد و توسعه ی فرهنگ وتمدن شده است.
صالحی افزود:  هدف از تشکیل و برپایی نمایشگاه‌های کتاب استانی ارتقاء سطح کتاب‌خوانی در میان اقشار و آحاد مختلف جامعه است.
وی ادامه داد: در این راستا ناشران و مولفان کتاب‌ها باید سطح تولید و محتوای کتاب‌های تالیفی خود را ارتقاء بخشیده و بحث کیفی سازی مطالب کتاب‌ها را مد نظر قرار دهند.
این مسئول تصریح کرد: هدف دیگر برپایی نمایشگاه کتاب‌های استانی برای دسترسی هرچه سریع‌تر  مردم به کتاب‌های مورد نیازشان هر چند به طور موقت است.
سید عباس صالحی گفت: هر ساله با برپایی نمایشگاه‌های کتاب استانی، شاهد تشکیل هفته‌ی فرهنگی در حاشیه این نمایشگاه‌ها هستیم که هدف از تشکیل افزایش تقاضاهای مردمی جهت ارتباط با ناشرین و مولفین اثرهای موجود در نمایشگاه است.
وی ادامه داد: امسال با توجه به این امر و تقارن هفته دفاع مقدس با برپایی نمایشگاه و در راستای افزایش کمی و کیفی نمایشگاه های سراسری کتاب حضور مولفین و ناشرین حوزه ی دفاع مقدس در این دوره از نمایشگاه های سراسری کتاب است.
معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان سخنان خود به تشکیل باشگاه‌های کتاب‌خوانی اشاره کرد و گفت: هدف از تشکیل این باشگاه‌ها نهادینه کردن فرهنگ‌ کتاب‌خوانی و اهدای کتاب است.
captcha