ثبت‌نام بیش از 1000 نفر برای پیاده‌روی اربعین در کهگیلویه و بویراحمد
کد خبر: 3526001
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲

ثبت‌نام بیش از 1000 نفر برای پیاده‌روی اربعین در کهگیلویه و بویراحمد

گروه اجتماعی: مدیرکل حج و زیارت کهگیلویه و بویراحمد از ثبت‌نام هزار و 150 نفر برای پیاده‌روی اربعین حسینی در این استان تاکنون خبر داد.

رحمان فاضلی، مدیرکل حج و زیارت کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، از ثبت‌نام هزار  و 150 نفر برای پیاده‌روی اربعین حسینی در این استان تاکنون خبر داد و اظهار کرد: نام‌نویسی از 16 مردادماه سال‌ جاری شروع شده و همچنان ادامه دارد.
وی با بیان اینکه سال گذشته هشت هزار و 200 نفر از این استان برای پیاده‌روی به عتبات عالیات در اربعین حسینی ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال این تعداد بیشتر شود.
مدیرکل حج و زیارت کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه  داشتن گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار برای خروج لازم و ضروری است، تصریح کرد: اعزام در اربعین حسینی و دریافت ویزا برای این سفر صرفا با ثبت‌نام در سامانه سماح امکان‌پذیر است.
فاضلی با بیان اینکه افراد باید در انتخاب سرگروه خود دقت کافی را داشته باشند، ابراز کرد: در قالب گروه‌های پنج نفر به بالا امکان اعزام وجود دارد و خانواده‌ها نیز می‌توانند با ثبت اطلاعات شخصی و هماهنگی برای خروج اقدام کنند اما امکانات رفاهی مانند وسیله نقلیه، تغذیه و اسکان به عهده خودشان است.
وی تاکید کرد: امسال همه زائران تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند و بیمه زائران اجباری و الزامی است.
مدیرکل حج و زیارت کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه قیمت ویزای عراق در ایام اربعین 30 دلار برای ویزای گروهی و 40 دلار برای ویزای انفرادی است، یادآور شد: پرداخت هرگونه وجه به صورت دستی ممنوع بوده و همه هزینه‌های مربوطه به صورت سیستمی پرداخت می‌شود.
طلعت دین‌پرور
captcha