پیشرفت کشور در گرو فرهنگ است
کد خبر: 3525227
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰
شفیعی:

پیشرفت کشور در گرو فرهنگ است

گروه هنری: رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای به تفاوت بین توسعه با پیشرفت اشاره کرد و گفت: چنانچه توسعه با فرهنگ در کنار هم قرار بگیرد پیشرفت حاصل شده و فرهنگ هدف نهایی توسعه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان‌غربی، مسعود شفیعی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای صبح امروز در مراسم افتاحییه بیست و چهارمین جشنواره فرهنگی و هنری دانشجویان فنی و حرفه ای با تاکید بر اینکه علم، فناوری، اقتصاد و فرهنگ از مقوله‌های مهم توسعه و پیشرفت است، گفت: فرهنگ در توسعه کشور مهم بوده و باید اهمیت بیشتری به آن قائل شد.
وی گفت: با توجه به اینکه در این جشنواره  قرآن و هنر در کنار یکدیگر قرار گرفته و از طرفی شرکت کنندگان در این جشنواره نیروهای جوان هستند از مولفه‌های تاثیر گذار این جشنواره بشمار می‌رود.
شفیعی با اشاره به اینکه از لحاظ نرخ رشد علمی دومین کشور دنیا هستیم گفت: تولید علم باید تبدیل به فناوری و ایده به محصول تبدیل شده تا بتوانیم مسیر رشد و توسعه را طی کنیم.
وی با عنوان اینکه در تلاشیم 31 دانشگاه فنی و حرفه ای در تمام استانها تشکیل دهیم، گفت: برخی از دانشکده‌ها به دانشگاه تبدیل شده و در جهت آمایش آموزش عالی به سمت استانی شدن پیش رفتیم.
این مسئول افزود: با توجه به اینکه  بیست و چهارمین دوره جشنواره فرهنگی و هنری است و این استمرار نشان از اهمیت و تاثیر مثبت این جشنواره است.
captcha