مرکزی دائمی برای نمایش علوم و معارف قرآن در فارس ایجاد شود
کد خبر: 3512516
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸
افشانی:

مرکزی دائمی برای نمایش علوم و معارف قرآن در فارس ایجاد شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: استاندار فارس گفت: ایجاد مرکزی دائمی برای دسترسی همیشگی عموم مردم به ویژه جوانان که تشنه علوم و معارف قرآن هستند در شیراز ضرورت دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، سيد محمدعلی افشانی، استاندار فارس امروز، 13 تیرماه در حاشيه بازديد از موزه قرآن‌های خطی و نفیس که در مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری در شیراز برپاست، بر لزوم توجه به چنین مراکزی تأکید کرد و گفت: ایجاد مرکزی دائمی برای دسترسی همیشگی عموم مردم به ویژه جوانان که تشنه علوم و معارف قرآن هستند در شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) و پایتخت فرهنگی کشور است، ضرورت دارد.
وی با بيان اينكه برپایی موزه قرآني كاري بسيار ارزشمند از طرف انتشارات نویدگویی است، گفت: در اين نمايشگاه نسخ و سبك‌های مختلف قرآن در سطح دنيا جمع‌آوری شده و اقدامات موثر و بنيادی صورت گرفته است.
افشانی با تصریح اینکه قرآن كتاب زندگي بشر و حيات جامعه به ويژه براي مسلمانان است، افزود: خوب است كه جوانان از نزديك اين آثار را ببينند زيرا رموزی در اين كتاب الهي وجود دارد كه وقتي توضيح داده می‌شود بهتر به اهميت و اعجاز آن توجه پيدا می‌كنند و تأثير زيادي در گرايش جوانان به علوم و معارف قرآنی خواهد داشت.
استاندار فارس همچنین به مکان برپایی این موزه اشاره کرد و گفت: این مکان برای دسترسی اقشار مختلف مردم مناسب نیست و لازم است تا فضای مناسب‌تری به این موزه اختصاص یابد تا اقشار مختلف مردم و به خصوص جوانان بتوانند از این موزه بهره‌مند شوند.
captcha