اجرای برنامه قرآنی بشارت در کانون‌های مساجد خراسان رضوی
کد خبر: 3510227
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲

اجرای برنامه قرآنی بشارت در کانون‌های مساجد خراسان رضوی

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی از برگزاری برنامه بزرگ فرهنگی قرآنی بشارت در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان ویژه ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، محمد‌حسین عبداللهی، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی از برگزاری برنامه بزرگ فرهنگی قرآنی بشارت در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان ویژه ماه مبارک رمضان خبر داد. 
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی ادامه داد: برنامه بشارت در جهت پویائی و انسجام برنامه‌ای در ماه مبارک رمضان در سه بخش مردمی، کانونی و ویژه طراحی شده است.
وی تصریح کرد: در بخش مردمی مسابقه‌ای با رویکرد تبلیغی و ترویجی و نگاه نو آماده شده که همه کانون‌ها باید بر طبق ضوابط این بخش را بصورت عمومی در ماه مبارک رمضان اجرائی کنند و هدف از اجرای این بخش توجه به مفاهیم قرآن و نهج البلاغه با شیوه‌ای جدید و جذاب است که این بخش با محوریت خانواده برگزار می‌شود. 
عبداللهی یادآور شد: در بخش کانونی یا اختصاصی کانون باید در طول ماه مبارک رمضان یک سوره از قرآن  یا یک بخش از نهج البلاغه را انتخاب و در جهت ترویج مفاهیم آن تلاش کنند که در این بخش کانون در انتخاب شکل و نحوه اجرا آزاد است و می‌تواند به شیوه‌های مختلف اعم از برگزاری مسابقه، تفسیر و یا برگزاری جشنواره با محوریت یک سوره آن را انجام دهد.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی ابراز کرد: در بخش ویژه کانون‌های منتخب باید در طول ماه مبارک رمضان مسابقات، جشنواره‌های و یا جنگ‌های قرآنی را برگزار کنند که اجرای بخش ویژه برنامه بشارت در کانون‌های منتخب و مراکز ویژه فراغتی انجام خواهد شد.
وی حفظ سوره یاسین برای مقطع سنی 12 تا 18 سال، نقاشی، عکاسی و آوای ربنا را از مسابقات این برنامه بزرگ قرآنی فرهنگی عنوان کرد و ادامه داد: به نفرات برگزیده هر بخش جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.
عبداللهی اظهار کرد: در بخش مسابقه نقاشی که در تمامی سنین برگزار می‌شود نونهالان باید به موضوعات نیکی به پدر و مادر، محبت و دوستی، امام زمان‌(عج)، مسجد و نماز جماعت و ماه رمضان بپردازند ضمن اینکه نوجوانان نیز باید به موضوعات ارتباط با خدا، احترام به والدین، سفره‌های افطاری، کمک به نیازمندان و مسجد و نماز جماعت بپردازند همچنین در بخش نقاشی مادران باید به موضوع ماه رمضان پرداخته شود.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی به موضوعات مسابقات عکاسی و آوای ربنا اشاره کرد و گفت:موضوعات مسابقه عکاسی نماز جماعت، شب‌های قدر، سفره‌های افطاری و مناجات و ارتباط با خدا است، ضمن اینکه در مسابقه آوای ربنا که در مقطع سنی 12 تا 18 سال برگزار می‌شود، شرکت‌کنندگان باید ربناهای معروف قرآنی که در ماه رمضان خوانده می‌شود را با صدای خوش اجرا و ضبط کرده و به دبیرخانه استان ارسال کنند. 
captcha